1 winter
01 / 01

1 winter

Corporate Template

Read More
Середа, 25 жовтня 2017 10:36

До уваги роботодавців!

26 квітня 2017 року Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову №295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Постанова №295), якою затверджено новий порядок здійснення державного контролю та нагляду за додержанням законодавства про працю.   

 

Основні нововведення відповідно до Постанови №295:

 

- Запроваджено нову форму державного контролю за додержанням законодавства про працю. 

Інспектори праці здійснюють державний контроль шляхом проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань.

- Надано право інспекторам праці органів місцевого самоврядування проводити інспекційні відвідування та невиїзні інспектування з питань дотримання законодавства щодо оплати праці, додержання мінімальних гарантій оплати праці та оформлення трудових відносин. 

- Передбачено широкий перелік підстав проведення інспекційних відвідувань.

Інспекційні відвідування можуть проводитися на підставі інформації, отриманої від Державної статистики України, Державної фіскальної служби України, Пенсійного фонду України, профспілкових органів, а також на підставі рішення керівника органу Держпраці або місцевого самоврядування за результатами аналізу інформації в ЗМІ.

- Скасовано планові перевірки залежно від ступеня ризику провадження господарської діяльності. 

З набранням чинності Постановою №295 періодичність проведення перевірок залежатиме від наявності підстав, передбачених Постановою №295.

- Змінено умови допуску інспекторів праці до проведення інспекційного відвідування. 

Інспектор праці під час проведення інспекційного відвідування зобов’язаний мати при собі тільки службове посвідчення, інформація про яке повинна бути внесена до реєстру посвідчень Держпраці. Направлення на проведення інспекційного відвідування не вимагається.

- Встановлено, що перелік питань, які підлягають інспектуванню під час проведення інспекційного відвідування, повинен бути опублікований на веб-сайті Держпраці.

- Скасовано строк попереднього повідомлення об’єкта відвідування про проведення інспекційного відвідування. 

Інспектор праці може не повідомляти уповноважених осіб об’єкта відвідування про проведення інспекційного відвідування з питань виявлення неоформлених трудових відносин.

- Розширено повноваження інспекторів праці.

Під час проведення інспекційних відвідувань з питань неоформлених трудових відносин інспектори праці мають право безперешкодно та без попереднього повідомлення, самостійно і у будь-який час проходити до будь-яких приміщень, в яких використовується наймана праця.

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПОСАДОВИХ ОСІБ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПРАЦЮ

 

Кодекс України про адміністративні правопорушення:

 

Порушення

 

Розмір штрафу

Екв. у гривнях

Підстава

- Порушення встановлених термінів виплати зарплати, виплата її не в повному обсязі, а також інші порушення законодавства про працю

30 – 100 НМДГ

у разі повторного вчинення протягом року — штраф від 100 до 300 НМДГ) 

від 510 до 1700 грн

(у разі повторного вчинення протягом року —

від 1700 до 5100 грн)

п. 1, 2 ст. 41 КУпАП

Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), допуск до роботи іноземця або особи без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця, на умовах трудового договору (контракту) без дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства

500 до 1000 НМДГ  

у разі повторного вчинення протягом року — штраф від 1000 до 2000 НМДГ)

 

від 8500 до 17000

(у разі повторного вчинення протягом року — штраф від

17000 до 34000 грн)

 

 

п. 3, 4 ст. 41 КУпАП

 

Штрафи за порушення у сфері праці для юридичних осіб та фізичних осіб, що використовують найману працю, відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України

Порушення

 

Розмір штрафу

Екв. у гривнях

Підстава

- допуск до роботи без оформлення трудового договору (контракту);

 

- оформлення на неповний робочий час при фактичному виконанні роботи повний робочий час;

 

- виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків

30 МЗП

(за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення)

96 000

абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпПУ

- порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць;

- виплата їх не в повному обсязі 

3 МЗП

 

9 600

абз. 3 ч. 2 ст. 265 КЗпПУ

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці 

10 МЗП

(за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення)

32 000

абз. 4 ч. 2 ст. 265 КЗпПУ

- недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні 

3 МЗП

 

9 600

абз. 6 ч. 2 ст. 265 КЗпПУ

 - перешкоджання перевірці, що стосується виявлення «неоформлених» працівників чи фіктивного запровадження неповного робочого часу

100 МЗП

320 000

абз. 7 ч. 2 ст. 265 КЗпПУ

- порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами 2 - 7 ч. 2 ст. 265 КЗпПУ

1 МЗП

3 200

абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпПУ

 

 

 

Управління контролю    

Read 905 times

Ми у соц-мережах

Нікопольська міська рада
inform@nikopol-mrada.dp.gov.ua

Електрометалургів, 3, Нікополь, 53200, Україна

(0566) 68-03-00