Последние новости Никополя, Марганца, Покрова. Город Никополь, Марганец, Покров - на NikopolNews. Останні новини Нікополя, Покрова, Марганця. Нікополь, Покров, Марганец - на NikopolNews.

6 Awetive Megadeal Sportson Center Ispolkom 7 8 9 10 11 12
01 / 12

6

02 / 12

Awetive

Corporate Template

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore
Read More
03 / 12

Megadeal

eCommerce Theme

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore
Read More
04 / 12

Sportson

Sports Template

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore
Read More
05 / 12

Center

06 / 12

Ispolkom

07 / 12

7

08 / 12

8

09 / 12

9

10 / 12

10

11 / 12

11

12 / 12

12

П'ятниця, 17 березня 2017 10:31

ПОДАТКОВА ІНФОРМУЄ

За перші два місяці року ДФС забезпечила регіонам на ремонт доріг майже 1,5 млрд. грн.

У рамках експерименту щодо перерахування на реконструкцію доріг 50% від перевиконання надходжень митних платежів за результатами січня-лютого акумульовано майже 1,5 млрд. гривень. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання підкомітету з питань доходів державного бюджету Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

«У січні забезпечено 629 млн. гривень, у лютому – 823 млн. гривень. Ці кошти вже можуть бути перераховані до спеціальних фондів обласних бюджетів. Оскільки щомісячні плани надходжень митних платежів вже погоджені Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету», – зазначив Мирослав Продан.

Цьогорічні плани митних надходжень в розрізі областей були розраховані фіскальною службою виходячи з реальної роботи регіональних митниць на основі затвердженої Кабінетом Міністрів України Методики. І попередньо направлені Міністерству фінансів України для погодження з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Згідно з новим порядком кошти розподілятимуться між областями пропорційно до обсягу перевиконання плану.

 

До бюджету надійшло 6,9 млн. грн. від реалізації майна, яке перейшло у власність держави

Протягом січня-лютого поточного року від реалізації товарів, валюти та цінностей, що переходять у власність держави за порушення митного законодавства, до бюджету надійшло 6,9 млн. гривень. Про це повідомила директор Департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності ДФС Вікторія Стус.

За її словами, переважну більшість суми складають надходження від зарахованих до Держбюджету валюти та цінностей, яких за вказаний період надійшло 3,1 млн. грн.

«Від реалізації конфіскованого майна бюджет отримав 1,6 млн. грн., що майже на 20% перевищує показник відповідного періоду минулого року. Надходження коштів від реалізації митницями швидкопсувного майна, вилученого у справах про порушення митних правил, та майна, що підлягає поверненню за рішенням суду (власник не звернувся), становлять 0,1 млн. грн.», – розповіла Вікторія Стус.

За вказаний період митницями також реалізовано та перераховано до бюджету 2 млн. грн. від реалізації товарів по закінченню термінів їх зберігання на складах митниць та товарів, розміщених у митний режим відмови на користь держави. Це вдвічі перевищує аналогічний показник минулого року.

Крім того посадовець розповіла, що протягом січня-лютого 2017 року митницями через порушення митних правил вилучено та оприбутковано на склади митниць майно на загальну суму 61,7 млн. грн.

Переважну більшість вартості вилучених товарів складають автотранспорт (23,9 млн. грн., або 38,7%), товари широкого вжитку (13,7 млн. грн., або 22,1%), обладнання та устаткування (6,6 млн. грн., або 10,7%).

 

За два місяці поточного року майже 4 тисячі громадян Дніпропетровщини надали декларацію про майновий стан і доходи

В рамках деклараційної кампанії, що розпочалася 1 січня поточного року, про свої статки, отримані у 2016 році, на Дніпропетровщині прозвітували 3873 громадянина. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 195,8 млн. грн.

Впродовж січня – лютого 2017 року громадяни Дніпропетровської області задекларували податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі 6,9 млн. грн., сума військового збору до сплати складає 1,55 млн. грн.

Найбільші доходи у минулому році отримали 702 мешканця Дніпропетровщини у вигляді спадщини – 96,5 млн. грн. Ще 93 громадянина задекларували дохід від продажу (обміну) рухомого або нерухомого майна – 12,9 млн. грн.; 4 громадянина задекларували іноземні доходи, загальна сума отриманого ними доходу складає 0,7 млн. грн.

Дохід понад 1 млн. грн. задекларували 11 громадян. Загальна сума отриманого ними доходу - 44,9 млн.грн.

Окрім того, 637 декларантів звернулися до фіскальних органів Дніпропетровської області за податковою знижкою. Відтак, з казни громадянам області буде повернуто 1,1 млн. грн.

«Результати першої половини деклараційної кампанії свідчать про  зростання рівня громадянської свідомості до добровільного процесу декларувати доходи. Саме така активність і є показником справжньої економічної зрілості суспільства», – зазначила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

 

Майже 100% платників ПДВ Дніпропетровщини звітують за допомогою Інтернету

За підсумками лютого 2017 року у Дніпропетровському регіоні засобами телекомунікаційного зв’язку прозвітували 17863 платника ПДВ, або 99,7% від загальної кількості звітуючих з цього податку.

Також, у лютому поточного року до органів ДФС у Дніпропетровській області надали звіти з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 49663 суб’єкти господарювання. Електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-male, скористалося 43977 платників. Це на 31% більше, ніж у лютому минулого року і складає 88,5% від загальної кількості платників ЄСВ Дніпропетровської області.

«Переваги звітування засобами телекомунікаційного зв’язку очевидні, - говорить перший заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська, – Електронна звітність дозволяє спростити процес взаємодії платників з фіскальною службою, унеможливити випадки корупції, скоротити витрати часу на формування та передачу звітності».

 

Статистика та профілактика порушень митного законодавства

24 лютого у прес-центрі Інформаційного агентства «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Статистика та профілактика порушень митного законодавства. Боротьба з контрабандою. Протидія митним правопорушенням» за участі начальника відділу інформаційно-аналітичної роботи управління протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталія Аксютіна.

Віталій Аксютін повідомив, що з початку 2017 року Дніпропетровською митницею ДФС складено 50 протоколів про порушення митних правил на загальну суму 18,9 млн. грн.

«З них справ про порушення митних правил окремої категорії, де вартість предмета правопорушення перевищує 50 тис. грн. – 17. За аналогічний період 2016 року митницею складено 6 протоколів на суму 70 млн. грн., також зросла кількість протоколів про порушення транспортування автомобілів. А з початку року митницею вже направлено 2 повідомлення про протиправну діяльність, з ознаками злочину за ст.213 і ст.358 Кримінального кодексу України.

Крім того, за результатами проведених заходів, з початку року співробітниками окремого підрозділу управління протидії митним правопорушенням складено 44 протоколи на суму 13 млн грн.

Якщо говорити про конфісковані товари, то в основному це будівельні матеріали і товари народного споживання», – зазначив Віталій Аксютін.

 

Нікопольська ОДПІ: У січні – лютому 2017 року платники податків перерахували більше 72 млн грн. єдиного внеску

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники податків Нікопольського регіону у січні – лютому поточного року сплатили 72,1 млн грн. єдиного внеску. Відносно минулого 2016 року надходження ЄСВ зросли на 12,5 млн грн, темп росту 121,1 відсотки.

Нагадуємо, що відповідно до п. 4 частини першої ст. 1 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями «максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок)» – максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює двадцяти п’яти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.

 

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») з’явився розділ «Електронний цифровий підпис».

Цей розділ містить:

- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;

- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;

- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;

- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».

Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

 

Увага! Відбувається спам-розсилка вірусних файлів з гіперпосиланням на веб-портал ДФС

Протягом останніх днів зафіксовано велику кількість звернень платників податків до Контакт-центру Державної фіскальної служби України щодо спам-розсилки листів, що містять посилання на веб-портал ДФС.

З огляду на це повідомляємо, що відправка спам-повідомлень відбувається з електронних скриньок, які не мають жодного відношення до Державної фіскальної служби України.

Посилання, що міститься у тексті листа та нібито перенаправляє на портал ДФС, насправді є гіперпосиланням, яке веде на сторонню Інтернет-сторінку та призводить до завантаження вірусного файлу (троянської програми).

Звертаємося до платників з проханням уважно читати електронну адресу відправника листа та перевіряти її достовірність.

Ознайомитися з контактною інформацією Державної фіскальної служби України можна за посиланням http://www.sfs.gov.ua/others/kontakti/.

 

Протягом січня-лютого надходження до зведеного бюджету перевищили минулорічний показник на 58,1 відсотка

За оперативними даними протягом січня-лютого 2017 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 131,9 млрд. грн., що на 48,5 млрд. грн., або на 58,1 відс. більше відповідного періоду 2016 року. До державного бюджету забезпечено 104,4 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 27,5 млрд. гривень.

Надходження (збір) до зведеного бюджету у січні-лютому 2017 року склали 148,9 млрд. грн. (+49,5 млрд. грн., або +49,8 відс. до січня-лютого 2016 року), у т. ч. до державного бюджету – 121,4 млрд. гривень.

Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні-лютому 2017 року склали 102,6 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 109,8 відс., додатково забезпечено 9,1 млрд. гривень.

У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 114,3 відс. (+4,3млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (сальдо) – 167,2 відс. (+7,4 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 111,3 відс. (+1,0 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 107,7 відс. (+0,7 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 176,6 відс. (+3,8 млрд. грн.), ввізного мита – 102,8 відс. (+0,1 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 139,8 відс. (+0,6 млрд. грн.) тощо.

У розрізі основних платежів у січні-лютому 2017 року приріст до відповідного періоду 2016 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 44,5 відс. (+10,5 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (сальдо) – у 2,6 раза (+11,4 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 64,3 відс. (+4,6 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичнихосіб – на 27,5 відс. (+2,2 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 22,8 відс. (+1,8 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – у 4,1раза (+6,6 млрд. грн.), ввізного мита – на 9,6 відс. (+0,3 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – у 2,9 раза (+1,4 млрд. грн.)  тощо.

З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 17,0 млрд. грн. податку на додану вартість.

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 24,6 млрд. гривень.

 

Митники упередили спробу ввезення на територію України генетично модифікованої продукції загальною вартістю 0,7 млн. гривень

Оперативною групою Міжрегіональної митниці ДФС у взаємодії з працівниками Дніпропетровської митниці під час проведення контрольних заходів у зоні діяльності Дніпропетровської митниці було проведено митний огляд товару, заявленого до митного оформлення як «корм для тварин: євролак помаранчевий», та здійснено відбір проб (зразків) товару.

Товар імпортовано до України з Нідерландів, одержувач вантажу – фірма з м.Дніпро.

Згідно з протоколом випробувань харчової продукції ДП «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів», у зразках продукції виявлено генетично модифіковану ДНК.

Заявлений до митного оформлення товар «євролак помаранчевий» має ознаки порушення вимог ст.163 Закону України «Про державну систему безпеки при створенні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів» в частині заборони ввезення на митну територію України ГМО, а також вимог ст. 196 Митного кодексу України щодо заборони переміщення через митний кордон України товарів, на пропуск яких потрібні дозволи інших державних органів.

Таким чином за відсутності відповідних дозволів зазначений товар не підлягає пропуску на митну територію України, а заявлені в товаросупровідних документах дані містять неправдиві відомості щодо якісних характеристик товару.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, санкції якої передбачають накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів з їх конфіскацією. Товар вартістю близько 0,7 млн. грн. вагою понад 20 тонн  вилучено.

Відтак заборонена до ввезення на митну територію України генетично модифікована продукція під виглядом кормів для тварин мала потрапити на ринок України.

 

Щодо рівномірності сплати податкових зобов’язань

Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов’язання — це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.

Згідно зі статтею 57 Податкового кодексу України платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим кодексом.

З метою забезпечення виконання соціальних видатків та проведення відшкодування податку на додану вартість в автоматичному режимі просимо рівномірно сплачувати суми податкових зобов’язань не чекаючи останнього дня.

Від своєчасної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), залежить стан наповнення бюджетів усіх рівнів, соціально-економічний розвиток держави, добробут усіх громадян, адже своєчасно сплачені податки – це виплата заробітної плати освітянам, працівникам охорони здоров’я, культури, пенсій, стипендій, фінансування соціальних заходів та інше. Тому платники податків повинні не тільки не порушувати встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету, зазначив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

 

В Нікопольському регіоні вже більше 600 громадян подали декларації про майновий стан і доходи

Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, станом на 1 березня поточного року задекларували свої доходи за минулий рік 602 громадянина, які визначили до сплати податок на доходи фізичних осіб суму, що складає 0,5 млн. гривень та 131,6 тис. гривень військового збору. Нагадуємо, що сума податкових зобов’язань податку на доходи фізичних осіб та військового збору, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2017 року.

Для отримання податкової знижки звернулися до фіскальних органів 333 громадян. Серед них більше всього батьків студентів, які оплачували у 2016 році вартість навчання своїх дітей.

Шановні громадяни! Отримати бланки податкових декларацій про майновий стан і доходи можна безкоштовно в центрах обслуговування платників (можливо також роздрукувати бланки самостійно з офіційного Веб-порталу ДФС України). Декларацію ви можете за власним вибором подати особисто (або уповноваженою на це особою), поштою або засобами електронного зв’язку.

Останній день подання декларацій громадянами, які зобов’язані задекларувати свої доходи - 3 травня 2017 року. Звертатися для отримання податкової знижки за наслідками 2016 року можна упродовж поточного року.

 

Щодо розгляду звернень громадян за січень-лютий 2017 року

Як повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, з початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 1 письмове звернення громадян, що на 1 звернення менше, ніж за відповідний період 2016 року. За результатами розгляду звернень надано відповідь на 1 звернення.

Порушень під час розгляду звернень громадян не зафіксовано. До Нікопольської ОДПІ громадяни повторно не зверталися, неодноразових звернень громадян не надходило.

 

За два місяці платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ 13 млрд. 435 млн. гривень

З початку поточного року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено у бюджети усіх рівнів та ЄСВ 13 млрд. 435,1 млн. грн., що на 3 млрд. 573,7 млн. грн. більше, ніж у січні - лютому 2016 року.

Так, до державного бюджету впродовж двох місяців 2017 року спрямовано 8 млрд. 072,8 млн. грн., що на 2 млрд. 531,1 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2016 року.

До місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону протягом січня - лютого поточного року забезпечено 3 млрд. 163,2 млн. грн. Це на 973,3 млн. грн. більше фактичних надходжень перших місяців 2016 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 2 млрд. 199,1 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 69,3 млн. грн.

 

Внутрішня безпека ДФС продовжує виявляти осіб, які вдавались до корупційних дій

Так, у Дніпропетровській області у ході досудового розслідування кримінального провадження, розпочатого у жовтні минулого року за матеріалами підрозділу внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області, повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст. 368 КК України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою) та ст. 361-2 КК України (несанкціоновані збут або розповсюдження інформації з обмеженим доступом, яка зберігається в електронно-обчислювальних машинах, автоматизованих системах, комп'ютерних мережах або на носіях такої інформації) керівнику одного з відділів ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Досудовим розслідуванням встановлено, що вказана службова особа на системній основі отримувала неправомірну винагороду за розповсюдження інформації з автоматизованих інформаційних систем ДФС.

Так, «вартість» відомостей стосовно одного суб’єкта господарської діяльності дорівнювала 500 гривень. Кошти перераховувались на власну банківську картку посадовця.

Наразі відносно службовця застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

У Львівській області задокументований факт одержання неправомірної вигоди у сумі 4800 грн. посадовою особою митного поста «Угринів» Львівської митниці ДФС за безперешкодний пропуск автозапчастин через митний кордон України.

Службовій особі митниці оголошено про підозру у вчинення злочину, передбаченого ст. 368 КК України («прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою») та обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

На Харківщині у ході супроводження кримінального провадження, розпочатого за матеріалами підрозділу внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області,  повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ст. 368 КК України («прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою») керівнику відділу однієї з податкових інспекцій Харкова.

Вказана службова особа вимагала та одержала від місцевого підприємця гроші у сумі 5 тисяч гривень за прискорення та безперешкодну видачу свідоцтва платника податку на додану вартість.

Посадовець затриманий та перебуває під арештом.

 

Махінатори незаконно заволоділи коштами меткомбінату на суму 24 млн. грн.

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з обласним управлінням Національної поліції встановлено, що посадові особи одного з товариств з обмеженою відповідальністю м. Кривого Рогу з метою заволодіння коштами металургійного комбінату, використовуючи підконтрольні підприємства, створили схему фіктивної технології збагачення відходів металургійного виробництва.

Так, підконтрольні підприємства зазначеного ТОВ одержали від металургійного комбінату 70 тис. тонн залізовмісного шламу на загальну суму 3 млн. грн., а згодом, сфальсифікувавши документи щодо збагачення сировини, нібито поставили її на підприємства з ознаками фіктивності.

Повернення сировини на ТОВ після такого «збагачення» відбувалось у тій же кількості та якості, але загальною вартістю вже понад 25 млн. грн.

У подальшому ТОВ поставило зазначений товар на металургійний комбінат та отримало грошові кошти у розмірі 31 млн. грн.

Загальна сума коштів меткомбінату, якою заволоділи посадові особи товариства шляхом безпідставного завищення вартості сировини, склала понад 24 млн. грн.

За даними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 191 КК України.

Здійснюється кримінальне провадження.

 

Отримання відомостей про доходи

В рамках електронного декларування доходів державних службовців для фізичних осіб в Електронному кабінеті платника функціонує сервіс:

«Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».

Сервіс створено з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді.

Для цього фізичній особі з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) необхідно в розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит. Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе. Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення (тобто запит про суми виплачених доходів та утриманих податків за 2016 рік вже можна направляти).

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам (//sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid). Матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів розміщено в банері «Декларування доходів громадян».

 

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

 

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.

Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.

З 11.07.2014 оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

За яким кодом бюджетної класифікації сплачується транспортний податок?

Наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року № 11 «Про бюджетну класифікацію» зі змінами і доповненнями затверджено наступну Класифікацію доходів бюджету по транспортному податку:

18011000 «Транспортний податок з фізичних осіб»;

18011100 «Транспортний податок з юридичних осіб».

 

Окремі нововведення з податку на додану вартість у 2017 році

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які регламентують адміністрування податку на додану вартість (далі – ПДВ).

Так, зокрема, нововведення передбачають:

► удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА):

- сплата до бюджету податкових зобов’язань по уточнюючих розрахунках до податкових декларацій з ПДВ здійснюватиметься через ПДВ – рахунки в СЕА. Для цього контролюючі органи формуватимуть окремі реєстри – для перерахування ПДВ до бюджету у разі подання платником уточнюючих розрахунків до податкових декларацій з ПДВ;

- повернення на рахунок платника податку в СЕА виключно надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка такого платника у СЕА в рахунок сплати податкових зобов’язань з ПДВ;

► запровадження єдиного публічного Реєстру заяв на бюджетне відшкодування ПДВ та формування окремого Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 1 лютого 2016 року. Розподіл сум бюджетного відшкодування ПДВ між Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ та Тимчасовим реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється Кабінетом Міністрів України; ► здійснення бюджетного відшкодування ПДВ органами казначейства на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ, без висновків контролюючих органів.

 

Змінено перелік суб’єктів космічної діяльності, які звільняються від сплати земельного податку

Нікопольська ОДПІ інформує, що 11.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 №111 (далі – Постанова №111), яка опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 11.03.2017 №47.

Постановою №111 внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1248 «Про затвердження переліку суб’єктів космічної діяльності, які звільняються від сплати земельного податку за земельні ділянки виробничого призначення до 1 січня 2018 року» (далі – Постанова №1248).

Постановою №111 продовжено дію Постанови №1248 з 01.01.2018 до 01.01.2023 щодо переліку суб’єктів космічної діяльності, які звільняються від сплати земельного податку за земельні ділянки виробничого призначення.

Документом також уточнено і сам перелік суб’єктів космічної діяльності, які звільняються від сплати зазначеного податку, а саме: з цього переліку виключені:

- Державне підприємство «Виробниче об’єднання Київприлад» (код згідно з ЄДРПОУ 14309669);

- ПАТ «Хартрон» (код згідно з ЄДРПОУ 14313062).

Постанова №111 прийнята на виконання норм Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями.

 

До уваги суб’єктів господарювання, які планують змінити систему оподаткування

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до норм підпункту 298.1.4 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені у пункті 291.4 статті 291 ПКУ.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1. «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу ХІV «Спеціальні податкові режими» ПКУ.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п.298.2.1 п.298.2 ст.298 ПКУ).

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, в якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (п.п.298.2.2 п.298.2 ст.298 ПКУ).

З урахуванням вищевикладеного повідомляємо, що

- 16 березня 2017 року – останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з другого кварталу поточного року та розрахунку доходу за попередній календарний рік

- 21 березня 2017 року – останній день подання заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з другого кварталу поточного року.

 

Актуально для платників податку на додану вартість!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 01.03.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №269/30137 (далі – наказ №276).

У зв’язку із набранням чинності наказом №276 Державна фіскальна служба України у листі від 10.03.2017 №5953/7/99-99-15-03-02-17 «Про податок на додану вартість» (далі – лист ДФС №5953) повідомила наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку на додану вартість (далі – ПДВ) зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

Абзацом другим пункту 201.10 статті 201 розділу V ПКУ визначено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту.

Разом з тим, пунктом 5 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 31.12.2016 №1797-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) зобов’язано Кабінет Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності Законом №1797 прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, та привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.

З метою недопущення порушення прав платників податку, створення комфортних умов для платників ПДВ, реєстрація в ЄРПН до 16.03.2017 (по 15.03.2017 включно) податкових накладних/розрахунків коригування за формою, яка була діючою до внесення змін наказом №276, не визначається як помилка, допущена при складанні податкової накладної, та не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною. Такі податкові накладні/розрахунки коригування є підставою для віднесення зазначених в них сум податку до складу податкового кредиту (за умови дотримання всіх інших вимог ПКУ щодо формування податкового кредиту).

Лист №5953 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/71541.html.

 

Урядом затверджено базовий норматив відрахування частки прибутку на виплату дивідендів для господарських товариств

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 11.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 №120 (далі – Постанова №120), яка опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 11.03.2017 №47.

Постановою №120 затверджено базовий норматив відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2016 році (далі – базовий норматив) господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, а також господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, у тому числі дочірніх підприємств (далі – суб’єкти господарювання), у розмірі 50%.

Для публічних акціонерних товариств «Укргідроенерго» та «Державний ощадний банк України» затверджено базовий норматив у розмірі 30%.

Відповідно до п.3 Постанови №120 суб’єктам управління корпоративними правами держави у разі невиплати до 1 липня 2017 року суб’єктом господарювання дивідендів за результатами його фінансово-господарської діяльності у 2016 році вжити заходів до розірвання контракту з керівником такого суб’єкта господарювання.

 

Приймання документів та видача ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами: зміни – 2017

Нікопольська ОДПІ інформує, що наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) від 28.02.2017 №150 (далі – Наказ №150) внесено зміни до наказу ДФС від 24.10.2014 №213 (далі – Наказ №213), яким затверджені Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (далі – Рекомендації).

Рекомендації розроблені відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями та визначають механізм приймання документів і видачі ліцензій на вид господарської діяльності – роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами (далі – ліцензії) у головних управліннях ДФС.

Наказом №150 внесено зміни до наступних розділів Рекомендацій:

«1. Загальні положення»;

«2. Порядок приймання документів»;

«3. Порядок розгляду та видачі документів».

 Так, зокрема, уточнено, що у заявах про видачу ліцензій додатково зазначаються (п.2.2 розділу 2 Рекомендацій):

  • адреса місця торгівлі;
  • перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) (книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО)), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них:

- модель,

- модифікація,

- заводський номер,

- виробник,

- дата виготовлення;

  • реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах ДФС.

Розгляд заяви про видачу ліцензії здійснює структурний підрозділ головного управління ДФС у такому порядку (п.3.2 розділу 3 Рекомендацій):

- перевіряє відповідність поданих документів законодавству України;

- здійснює перевірку фактичного надходження коштів за видачу ліцензії (дубліката) до бюджету;

- перевіряє відповідність поданих у заяві даних щодо РРО даним Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій;

- здійснює обстеження наявності місця торгівлі в новоствореного суб’єкта господарювання або новоствореного місця торгівлі, зазначеного у заяві (за наявності ризиків відсутності місця торгівлі);

- приймає рішення про видачу ліцензії (дубліката) або готує вмотивоване рішення про відмову у видачі ліцензії;

- проводить видачу ліцензії або дубліката;

- вносить відповідні дані до ліцензійного реєстру та направляє відомості до Єдиного ліцензійного реєстру.

Рішення про відмову у видачі ліцензії приймається у порядку, визначеному чинним законодавством, у разі (п.3.3 розділу 3 Рекомендацій):

- недостовірності даних у поданих заявником документах;

- невнесення плати за ліцензію;

- невідповідності розміру плати за ліцензію виду господарської діяльності, на провадження якого заявник подав документи;

- невідповідності поданих документів умовам провадження діяльності, що ліцензується.

Платники податків, зареєстровані на територіях відповідних адміністративно-територіальних одиниць, мають можливість отримати у центрах обслуговування платників адміністративні послуги у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Наказ №150 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/71536.html

 

Підстави для проведення фактичної перевірки

Нікопольська ОДПІ повідомляє наступне.

Підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичної перевірки регулюється статтею 80 ПКУ.

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) (п.80.1 ст.80 ПКУ).

Відповідно до п.80.2 ст.80 ПКУ фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

- у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів (п.п.80.2.1 п.80.2 ст.80 ПКУ);

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів (п.п.80.2.2 п.80.2 ст.80 ПКУ);

- письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування (п.п.80.2.3 п.80.2 ст.80 ПКУ);

- неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками (п.п.80.2.4 п.80.2 ст.80 ПКУ);

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального (п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПКУ);

- у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75 ПКУ (п.п.80.2.6. п.80.2 ст.80 ПКУ);

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації (п.п.80.2.7 п.80.2 ст.80 ПКУ).

 

Податок на додану вартість: деякі податкові зміни – 2017

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), який регламентує правила нарахування та сплати податку на додану вартість (далі – ПДВ).

Законом внесено зміни у частині адміністрування ПДВ, зокрема:

- підпункт «і» пункту 201.1 статті 201 ПКУ викладено у новій редакції, відповідно до якої з 1 січня 2017 року при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;

- згідно з п.351 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, до 31.12.2017 не застосовуються штрафні санкції, передбачені пунктом 1201.3 статті 1201 ПКУ, за помилки, допущені в податковій накладній під час зазначення коду товару згідно з УКТЗЕД та/або коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;

- податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (п.201.10 ст.201 ПКУ);

- помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 статті 201 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді (п.201.10 ст.201 ПКУ);

- збільшено до 365 днів строк реєстрації податкових накладних: платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в ЄРПН, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 ПКУ протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов’язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН згідно з пунктом 201.16 цієї статті перебіг зазначеного строку переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті (п.201.10 ст.201 ПКУ);

- відповідно до норм нового пункту 201.16 статті 201 ПКУ, який набирає чинності з 01.04.2017, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПКУ;

- згідно з п.57 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ період з 01.04.2017 до 01.07.2017 є перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН;

- рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН приймається та надсилається платнику податку протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 ст.201 (п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПКУ).

 

Оподаткування відсотків, нарахованих банком на залишок коштів на зарплатній картці

Відповідно до підпункту 164.2.8 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, пасивні доходи (крім зазначених у підпункті 165.1.41 пункту  165.1 статті 165 ПКУ).

Так, підпунктом 165.1.41 пункту 165.1 статті 165 ПКУ визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат. Ознаки таких рахунків визначаються Національним банком України.

Відповідно до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 року № 4, доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «162».

Отже, доходи у вигляді процентів на поточні банківські рахунки, за якими на користь фізичних осіб здійснюються виключно виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, соціальної допомоги та інших передбачених законом соціальних виплат не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та відображаються у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «162».

 

Особливості при зміні систем оподаткування

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відмова від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп здійснюється в порядку, визначеному пп. 298.2.1-298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів (пп. 298.2.2 п. 298.2 ст. 298 ПКУ).

Статтями 181 та 182 ПКУ визначено умови для реєстрації особи як платника ПДВ (у тому числі для випадку переходу зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування), відповідно до яких реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватись як в обов'язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.

Відповідно до п. 181.1 ст. 181 ПКУ обов'язковій реєстрації як платника податку на додану вартість підлягає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ).

 

Відповідальність при порушенні термінів зберігання первинних документів для фізичних осіб підприємців - платників єдиного податку

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників єдиного податку, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням обʼєктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів. Вказані документи, а також документи, пов'язані із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи необхідно зберігати не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого Податковим кодексом ( далі ПКУ) граничного терміну подання такої звітності.

Фізичні особи підприємці - платники єдиного податку зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, на підставі яких заповнювалися дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складання декларації платника єдиного податку – фізособи – підприємця, або інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності по іншим податкам і зборам – у разі їх сплати. Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця або іншої податкової звітності, для складення якої вони використовуються.

За незабезпечення зберігання первинних документів до платників єдиного податку можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ПКУ, а саме: у розмірі 510 грн, за повторні дії протягом року - 1020 грн.

За відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку, у разі виявлення факту щодо неутримання податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходу громадянам до платників податків застосовуються штрафні санкції, як до податкового агента, передбачені п. 127.1 ПКУ, та на суму грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, нараховується пеня згідно з пп. 129.1.1 ПКУ.

 

Адміністративні наслідки за неподання звіту про суми податкових пільг

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Податковим кодексом України передбачено подання відомостей про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) у вигляді звіту про суми податкових пільг. Даний звіт затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1233. Відтак за неподання або несвоєчасне подання звіту про суми податкових пільг застосовуються штрафні санкції, передбачені п. 120.1 ст. 120 ПКУ.

При цьому нормами Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України, тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Нагадаємо, що станом на 31.12.2016 року Державною фіскальною службою України затверджено довідники пільг:

- Довідник №81/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

- Довідник №81/2 інших податкових пільг.

У довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати на землю, акцизного податку, місцевих податків та зборів, оподаткування неприбуткових установ і організацій, а також початок та кінець дії пільг. Зазначені довідники застосовуються при заповненні Звіту про суми податкових пільг.

 

Податкові канікули для платників податку на прибуток

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що на період до 31 грудня 2021 року застосовується ставка нуль відсотків для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує трьох мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв:

- утворені в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;

-  діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;

- які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 1 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до трьох мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.

Вказані нововведення передбачені у пункті 44 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

 

За неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи фізичними особами, передбачений штраф в розмірі 170 грн та застосовується адміністративний штраф

Неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Крім того, неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 грн до 136 грн).

Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 грн до 136 грн).

Зазначена норма передбачена п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України та ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

Зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку.

Форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Отже платнику єдиного податку, який бажає отримати витяг з реєстру платників єдиного податку необхідно звернутися з запитом про отримання такого Витягу в фіскальний орган за місцем своєї податкової адреси.

До затвердження відповідного запиту про отримання витягу, платник єдиного податку подає заяву у довільній формі.

Строк надання Витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту.

Витяг діє до внесення змін до реєстру. Зазначена норма передбачена п. 299.9. ст. 299. Податкового кодексу України.

 

Неоподатковувана сума нецільової благодійної допомоги в 2017 році становить 2240 грн

До оподатковуваного доходу платника податку не включається сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами — юридичними або фізичними особами протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн (у 2017 році — 2240 грн).

Сума перевищення нецільової допомоги над вказаним розміром включається податковим агентом до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, як інші доходи і підлягає оподаткуванню на загальних підставах податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Сума нецільової благодійної допомоги, яка протягом 2017 року сукупно не перевищує 2240 грн. відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «169».

Якщо сума нецільової благодійної допомоги перевищує встановлений граничний розмір, то сума перевищення відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «127», як інші доходи.

Зазначена норма визначена пп. 170.7.3 ст. 170 Податкового кодексу України.

 

Дохід від надання фізичною особою в оренду нерухомого майна юридичній особі чи підприємцю, оподатковується податком на доходи фізичних осіб (18%) та військовим збором (1,5%)

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду.

Податковим агентом платника податку - орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості є орендар.

При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.

Доходи, від надання в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) нерухомого майна оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5%.

Податковий агент (юридична особа чи підприємець), який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок.

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

Зазначена норма визначена п.п. 164.2.5 ст. 164, п.п. 170.1.2 та п.п. 170.1.4 ст. 170, п.п. 168.1.1 ст. 168 Податкового кодексу України.

 

При отримані протягом 2016 року у спадщину (дарунок) коштів, майна, майнових чи немайнових прав необхідно подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи

Фізичні особи, які у 2016 році отримували доходи в результаті прийняття ними у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, повинні подати до органу фіскальної служби за місцем реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Форма декларації затверджена наказом МФУ від 15.09.2016 №821.

При оподаткуванні доходів у вигляді спадщини чи дарунку застосовуються такі ставки податку на доходи фізичних осіб : 0%, 5%, 18%.

За нульовою ставкою оподатковується, зокрема, вартість власності успадкованої (отриманої у дарунок) від члена сім’ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Ставка 5% застосовується для будь-якого майна, що успадковується (приймається у дарунок) від осіб, що не є членами сім’ї першого ступеня споріднення.

За ставкою 18% оподатковується будь-який об’єкт спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента та для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем –нерезидентом від спадкоємця-резидента.

Останній день подання Декларації за 2016 рік для фізичних осіб, які зобов’язані подати Декларації - 3 травня 2017 року.

Разом з тим, обов’язок щодо подання річної податкової декларації відсутній для:

- спадкоємців-нерезидентів, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини,

- спадкоємців, які отримали у спадщину об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб,

- інших спадкоємців - резидентів, які сплатили податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини.

Порядок оподаткування доходу, отриманого у спадщину (дарунок) визначений ст. 174 Податкового кодексу України.

 

Підприємці на загальній системі оподаткування з 2017 року можуть включати до складу витрат суми нарахованої амортизації основних засобів

Об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між виручкою у грошовій та негрошовій формі і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такого підприємця.

З 01.01.2017 року підприємці отримали право за власним бажанням включати до складу витрат, амортизаційні відрахування за витратами на придбання основних засобів та нематеріальних активів та витратами на самостійне виготовлення основних засобів.

Розрахунок амортизації здійснюється із застосуванням прямолінійного методу, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об'єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об'єкта основних засобів та нематеріальних активів.

Разом з тим, не підлягають амортизації об'єкти житлової нерухомості та легкові і вантажні автомобілі.

Ремонт, реконструкція, модернізація та інші поліпшення основних засобів, а також ліквідація основних засобів (у частині залишкової вартості) не підлягають амортизації, а повністю включаються до складу витрат звітного періоду.

Зазначена норма передбачена ст. 177 Податкового кодексу України.

 

Сектор організації роботи

Read 271 times

Ми у соц-мережах

Нікопольська міська рада
inform@nikopol-mrada.dp.gov.ua

Електрометалургів, 3, Нікополь, 53200, Україна

(0566) 68-03-00