Последние новости Никополя, Марганца, Покрова. Город Никополь, Марганец, Покров - на NikopolNews. Останні новини Нікополя, Покрова, Марганця. Нікополь, Покров, Марганец - на NikopolNews.

6 Awetive Megadeal Sportson Center Ispolkom 7 8 9 10 11 12
01 / 12

6

02 / 12

Awetive

Corporate Template

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore
Read More
03 / 12

Megadeal

eCommerce Theme

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore
Read More
04 / 12

Sportson

Sports Template

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore
Read More
05 / 12

Center

06 / 12

Ispolkom

07 / 12

7

08 / 12

8

09 / 12

9

10 / 12

10

11 / 12

11

12 / 12

12

Середа, 13 лютого 2019 16:02

Податкова інформує

У січні платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів 5,5 млрд грн податкових і митних платежів та понад 1,15 млрд грн ЄСВ

У першому місяці 2019 року органами ДФС Дніпропетровської області забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 5 млрд 505,6 млн гривень. Про це проінформувала в. о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до державного бюджету впродовж січня 2019 року спрямовано 3 млрд 562,5 млн грн, в тому числі Дніпропетровською митницею ДФС - 1 млрд 620,5 млн гривень.

Січневі надходження поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону склали 1 млрд 943,1 млн гривень. Це на 337,3 млн грн більше фактичних надходжень січня 2018 року. Надходження до місцевих бюджетів м.Дніпра складають майже 42% надходжень по області. У січні 2019 року місцева казна обласного центру отримала від суб’єктів господарювання та громадян 814,8 млн грн, що на 106,9 млн грн, або на 15 % більше, ніж у відповідному періоді 2018 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 1 млрд 155,3 млн гривень. Порівняно з січнем 2018 роком надходження зросли на 238,3 млн гривень.

 

Питання забезпечення ефективного відпрацювання форм митного контролю розглядались під час спільного засідання митниць ДФС України

За ініціативи Громадської ради при ДФС України 05 лютого 2019 року відбулося спільне засідання (відеоселектор) під головуванням виконуючого обов’язки заступника Голови ДФС Віктора Кривіцького, за участі керівництва структурних підрозділів ДФС, керівників митниць ДФС, а також представників Митного комітету Громадської ради при ДФС та громадських рад при ГУ ДФС в областях, м. Києві.

Від Дніпропетровського регіону у засіданні прийняли участь: керівництво Дніпропетровської митниці ДФС; представники Головного управління ДФС у Дніпропетровській області; Голова, заступник Голови та керівник робочої групи «Митна політика» Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровьскій області.

Під час заходу обговорювалися проблемні питання в напрямку забезпечення ефективного відпрацювання посадовими особами митниць ДФС форм митного контролю, згенерованих системою управління ризиками, інші питання, порушені представниками громадськості.

 

За перший місяць деклараційної кампанії платники Дніпропетровщини задекларували за 2018 рік доходів майже на 200 млн гривень

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з початку року стартувала кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2018 року.

За місяць деклараційної кампанії громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 1576 декларацій про майновий стан і доходи за 2018 рік, що на 468 декларацій більше, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Про це повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

Загальна сума доходів, що вказана в деклараціях – 181,8 млн грн, що на 91,3 млн грн більше, ніж минулого року. При цьому, до сплати в бюджет нараховано 2,9 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 0,9 млн грн більше, ніж у 2018 році та 0,6 млн грн військового збору, що на 0,18 млн грн більше минулого року.

Доходи у сумі понад 1 мільйон гривень задекларували 11 мешканців Дніпропетровщини. Сума задекларованого ними доходу склала 96,6 млн гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 0,57 млн грн, сума військового збору до сплати складає 0,1 млн гривень.

Основними декларантами з початку 2019 року є громадяни, які задекларували наступні види доходів:

- 31,7 млн грн – доходи, отримані від прийняття спадщини (223 декларації);

- 17,2 млн грн – доходи від продажу (обміну) рухомого та нерухомого майна (58 декларацій);

- 3,6 млн грн – іноземні доходи (7 декларацій).

Разом з тим, 312 мешканців Дніпропетровщини надали декларацію з метою скористатися правом на податкову знижку, сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, складає 0,7 млн гривень.

Нагадуємо, що реалізувати своє право на отримання податкової знижки громадяни можуть впродовж всього поточного року.

 

Нагальні питання нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення обговорювались на спільній нараді

У рамках взаємодії з Головним управлінням Держгеокадастру у приміщенні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відбулася спільна робоча нарада на тему «Питання нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення».

У заході прийняли участь заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна, в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Валентин Сизарєв, начальник відділу ринку та оцінки земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Олена Семенчевська, керівники та фахівці структурних підрозділів ГУ ДФС.

Про порядок та особливості проведення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення у поточному році, а також про проблемні питання під час її проведення розповів Валентин Сизарєв. Він акцентував увагу, що на теперішній час формування та надання витягів з нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення здійснюється автоматично за допомогою єдиного програмного забезпечення.

Олена Семенчевська повідомила, що на теперішній час засобами програмного забезпечення в автоматичному режимі сформовано 270 тисяч Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (далі – Витяг) за встановленою формою, по яких не виявлено помилок і які повинні бути видані заявникам через центри надання адміністративних послуг. Витяги підлягають обов’язковій реєстрації в найкоротший термін, що є на сьогодні проблемою, як з технічного боку, так і з дефіцитом людського ресурсу.

Нарада пройшла у вигляді конструктивного діалогу між учасниками заходу, обговорювались актуальні питання нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та її оподаткування, зокрема для громадян.

За результатами спільної наради з боку ГУ ДФС запропоновано направити до ГУ Держгеокадастру області проблемні питання та пропозиції у частині нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, а також здійснити обмін необхідною інформацією для виявлення та формування бази оподаткування.

 

До уваги осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування!

ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що з 1 січня 2019 року розпочався черговий етап подання суб’єктами декларування функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) щорічних електронних декларацій за 2018 рік.

З метою підвищення обізнаності про права та обов’язки суб’єктів декларування реалізовано комплекс заходів у цьому напрямі.

Так, Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.08.2016 №3 затверджено розлогі роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України від 14 жовтня 2014 року №1700-VII «Про запобігання корупції» із змінами стосовно заходів фінансового контролю, яке доступно за посиланням: http:goo.gl/RKGeij.

Рекомендації суб’єктам декларування до чергового етапу електронного декларування в Україні, відповіді на поширені запитання при роботі з Реєстром та рекомендації щодо роботи з Реєстром, пам’ятка декларанту, а також відеороз’яснення щодо заповнення електронних декларацій доступні за посиланням: http:goo.gl/75zAWU.

Крім того, 21.01.2019 розпочався онлайн-курс «Декларуй доброчесно!» (реєстрація на онлайн-курс доступна за посиланням http:goo.gl/423CoV), покликаний допомогти кожному правильно заповнити електронну декларацію.

Так, в рамках проведення роз’яснювальної роботи з працівниками ГУ ДФС відбулося заняття з питань дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, запобігання одержанню неправомірної вигоди та подарунків, своєчасності подання е-декларацій і відображення достовірності інформації.

У проведенні заняття прийняв участь начальник відділу охорони державної таємниці, технічного та криптографічного захисту інформації Василь Вдовченко, який звернув увагу на безумовне дотримання порядку доступу та використання інформаційних ресурсів ГУ ДФС.

Теми щодо роботи електронної системи декларування та етику поведінки держслужбовця висвітив начальник відділу з питань запобігання та виявлення корупції Руслан Ігліков. Він зосередив увагу на обов’язкове інформування відділу з питань запобігання та виявлення корупції про випадки скоєння надзвичайних подій за участю працівників ГУ ДФС в рамках запобігання та виявлення корупції.

Також, у даному заході приймала участь Голова правління ГО «Народний захист» Наталія Заболотна, яка розповіла про конфлікт інтересів, як механізм запобігання корупції та способи його врегулювання.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що черговий етап з декларування обмежений у часі та триватиме до 1 квітня 2019 року.

 

Результати роботи митного посту «Аеропорт» Дніпропетровської митниці ДФС у 2018 році

В інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» 1 лютого 2019 року відбулася прес-конференція заступника начальника митного посту – начальника відділу митного оформлення №1 митного посту «Аеропорт» Дніпропетровської митниці ДФС Андрія Шульгана на тему: «Підсумки роботи митного посту «Аеропорт» Дніпропетровській митниці ДФС у 2018 році».

Андрій Шульган зазначив: «В результаті реорганізації 13.08.2018 було створено митний пост «Аеропорт» Дніпропетровської митниці ДФС, до складу якого увійшли відділ митного оформлення №1 (пасажирський) зі штатною чисельністю 26 осіб і відділ митного оформлення №2 (вантажний ) зі штатною чисельністю 11 осіб».

Відділ митного оформлення № 1 здійснює митний контроль та оформлення пасажирів, багажу та ручної поклажі, що переміщуються через митний кордон України. Відділ митного оформлення № 2 здійснює митний контроль та оформлення вантажів, що переміщуються через митний кордон України.

У 2018 році посадовими особами митного посту «Аеропорт» Дніпропетровської митниці ДФС здійснено митний контроль у відношенні 1856 літаків та 178661 пасажирів; оформлено 7448 митних декларації. До державного бюджету перераховано – 842,18 млн. грн. На митному посту «Аеропорт» оформлюються товари різних найменувань та асортименту, які надходять у Дніпропетровський регіон.

Через митний пост «Аеропорт» Дніпропетровської митниці ДФС здійснюються на постійній основі авіа перевезення за наступними напрямками:

Відень-Дніпро-Відень;

Тель-Авів – Дніпро - Тель-Авів.

Також, здійснюються авіа перевезення регулярним чартерним рейсом сполученням Шарм-ель-Шейх – Дніпро - Шарм-ель-Шейх.

Протягом 2018 року на митному посту «Аеропорт» Дніпропетровської митниці ДФС було складено 2 протоколи про порушення митних правил.

Також, митний пост «Аеропорт» Дніпропетровської митниці ДФС включено до переліку місць митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією.

Андрій Шульган акцентував: «О 24 год. 00 хв. 22 лютого 2019 року закінчується період дії перехідних положень Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів із застосуванням коефіцієнта 0,5.

З 00 год. 00 хв. 23 лютого 2019 року акцизний податок стягується у повному обсязі.

Оформити легковий транспортний засіб із застосуванням коефіцієнта 0,5 по оподаткуванню акцизним податком громадянин:

ЗМОЖЕ:

- якщо до 22.02.2019 (включно) подана з метою оформлення транспортного засобу для вільного обігу та прийнята митницею електронна митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа, по якій відсутні зауваження (наявні необхідні документи, достатня сума коштів тощо);

НЕ ЗМОЖЕ:

- якщо до 22.02.2019 (включно) оформлено картку відмови чи відкликано митну декларацію і відсутня можливість (у тому числі недостатньо часу) для подання декларантом і прийняття митницею нової митної декларації, по якій відсутні зауваження і транспортний засіб може бути оформлено у вільний обіг;

- якщо станом на 22.02.2019 транспортний засіб заїхав або перебуває в пункті пропуску через державний кордон України та оформлюється чи очікується оформлення попередньої митної декларації».

 

Співробітниками податкової міліції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області ліквідований межрегіональний «конвертаційний центр»

У Дніпропетровській області співробітники податкової міліції ГУ ДФС ліквідували міжрегіональний «конвертаційний центр», організований групою осіб.

Зазначені особи здійснювали незаконну діяльність по наданню послуг підприємствам реального сектора економіки, переважно Дніпропетровської, Київської, Донецької, Полтавської областей, в ухиленні від сплати податків шляхом вчинення «безтоварних» операцій та незаконного переведення грошових коштів з безготівкової форми в готівкову.

Учасниками угрупування створено на підставних осіб, виключно з метою переводу безготівкових коштів у готівку, цілий ряд суб’єктів господарювання з ознаками фіктивності. Протягом 2017-2018 років через зазначені «фіктивні» підприємства «проконвертовано» понад 120 млн грн, ймовірні втрати бюджету складають 20 млн гривень.

Механізм конвертації полягав в тому, що на розрахункові рахунки транзитно-конвертаційних підприємств та суб’єктів господарської діяльності з ознаками «фіктивності» перераховувались безготівкові грошові кошти за нібито придбані товари та послуги, від підприємств реального сектору економіки (будівельні матеріали, побутова техніка, продукти харчування, тощо). В подальшому кошти знімались з розрахункових рахунків в банківських установах та повертались замовникам таких послуг за вирахуванням відсотка «винагороди».

В рамках кримінального провадження створено 7 мобільних слідчо-оперативних груп та проведено комплекс слідчо-оперативних заходів, обшуки за місцями мешкання основних фігурантів, тіньових офісів та транспортних засобів. Також накладено арешти на розрахункові рахунки у банківських установах та на суми ліміту податку на додану вартість в системі електронного адміністрування.

З незаконного обігу вилучено оргтехніку, оригінали первинних фінансово-господарських документів, мобільні телефони та печатки з ознаками фіктивності у кількості понад 160 штук. На розрахункових рахунках заблоковано майже 6 млн гривень.

На даний час проводяться слідчі дії у відношенні учасників «конвертаційного центру» з метою притягнення їх до кримінальної відповідальності.

 

Відбулася нарада Громадської ради

У приміщенні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) 08 лютого 2019 року відбулася нарада Голови Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області з керівниками комітетів та робочих груп, в якій прийняли участь представники ГУ ДФС.

Під час заходу обговорювалися завдання та напрямки роботи у поточному році. Крім того, у ході наради вирішено низку інших питань стосовно діяльності ради.

 

«Єдине вікно подання електронної звітності»: додано нові версії документів станом на 31.01.2019

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що оновлено cпеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 27.12.2018 по 31.01.2019 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.27.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними).

Перелік змін та доповнень (версія 1.27.2.0) станом на 31.01.2019:

Додано нові версії документів:

  1. Для забезпечення приймання фінансової звітності в державному секторі за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 27 листопада 2018 року № 940:

J0903203 – Форма № 1-дс «Баланс»;

J0903303 – Форма № 2-дс «Звіт про фінансові результати»;

J0903403 – Форма № 3-дс «Звіт про рух грошових коштів»;

J0903602 – Форма № 5-дс «Примітки до річної фінансової звітності».

  1. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України, додано нові версії 10 документів.

Внесено зміни до існуючих документів:

Для можливості обрати будь-який або декілька способів отримання відповіді змінено Форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби України (F/J 1314002).

Програмні модулі:

У відповідності до наказу Міністерства фінансів України від 04 травня 2018 року № 468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби» надано можливість формування та подання електронних документів до Державної фіскальної служби України.

Довідники вводу:

spr_sti.xml – «Довідник податкових інспекцій» – станом на 29.01.2019.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

 

Новий сервіс «Електронного кабінету»: автозаповнення платіжних доручень для сплати податків фізичними особами

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

ДФС України повідомила, що в «Електронному кабінеті» для фізичних осіб реалізовано автоматичне заповнення основних реквізитів платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджетів.

Цей сервіс надає можливість платникам податків (фізичним особам):

► скоротити час при заповненні платіжних документів;

► мінімізувати помилки при заповненні;

► сплатити податки.

Для користування електронним сервісом необхідно в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини «Електронного кабінету» обрати один з податків (платежів) та вибрати одну із платіжних систем.

Після переходу на сайт платіжної системи платнику достатньо вказати суму платежу та підтвердити операцію.

Звертаємо увагу, що оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку, інші реквізити заповнюються автоматично.

Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань щодо користування «Електронним кабінетом», платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0 800 501 007. Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/366684.html

 

Запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами можна подати в електронному вигляді

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

ДФС України повідомила, що для платників податку запроваджено новий електронний сервіс, який надає можливість платникам податків подати запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС в електронному вигляді.

Подати запит на отримання витягу про стан розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС можна через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів.

Для цього у приватній частині Електронного кабінету платнику податків необхідно в меню «Заяви, запити для отримання інформації» обрати «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС (J1300203)» (далі – Запит), підписати та надіслати.

Форма Запиту заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків.

Звертаємо увагу, що підтвердженням подання в ДФС Запиту є отримання платником податків Квитанції в електронному вигляді, в якій зазначено дату та номер реєстрації відповідного запиту.

Витяг за результатами обробки Запиту можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до ДФС  за телефоном: 0 800 501 007.

Інформація розміщена на офіційнму веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/366765.html

 

За оформлення автомобілів з єврономерами власники сплатили понад 4,1 млрд грн

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.

Прес-служба ДФС України повідомила, що за митне оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією громадяни вже сплатили понад 4,1 млрд гривень. Кількість оформлених з 25 листопада 2018 року по 31 січня 2019 року (включно) транспортних засобів складає понад 65 тис. штук. Це автівки, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Найактивніше громадяни оформлюють транспортні засоби у місті Києві – майже 10,8 тис. автомобілів, а також в областях: Волинській – 8,7 тис. та Чернівецькій – понад 6 тисяч.

Із загальної кількості розмитнених авто майже 55 тис. – це ті, які перебували на митній території України з порушенням вимог Митного кодексу України. За них власники добровільно сплатили 467 млн грн (8 500 грн за кожне авто). Це звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів при ввезенні транспортного засобу з іноземною реєстрацією, строки та умови ввезення якого не дотримані.

Тільки за минулу добу (31 січня) громадяни оформили майже 3,4 тис. автомобілів, за які сплачено майже 212 млн грн платежів.

Нагадаємо, що 22 лютого 2019 року спливає термін пільгового періоду застосування ставки акцизного податку (коефіцієнт 0,5) для митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією. Після цього часу власники таких автівок будуть сплачувати акцизний податок за повною ставкою. Наразі це передбачено чинним законодавством. Тому звертаємо увагу всіх власників автомобілів з іноземною реєстрацією: не чекайте останніх днів, а вчасно оформлюйте свої транспортні засоби.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/366362.html

 

Декларування доходів: в «Електронному кабінеті» запроваджено сервіс для заповнення декларації

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року.

З метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) ДФС запроваджено новий сервіс в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення Декларації на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Реєстр) та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.

Скористатися зазначеним сервісом можуть фізичні особи, які відповідно до законодавства зобов’язані подати річну податкову Декларацію, а також особи, які мають право подати Декларацію з метою отримання податкової знижки, та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльністю.

Щоб подати Декларацію в електронному вигляді з використанням сервісу автоматичного часткового заповнення, слід завчасно подбати про отримання особистого електронного цифрового підпису, який можна отримати у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (далі – АЦСК). З переліком АЦСК можна ознайомитися у відкритій частині «Електронного кабінету».

Слід зауважити, що інформація з Реєстру, на підставі якої автоматично заповнюється Декларація, може бути не повною, оскільки у Реєстрі не відображаються дані щодо доходів, отриманих від фізичних осіб та іноземні доходи. Тому при заповненні Декларації будь-яке значення можна відкоригувати в ручному режимі.

Заповнення Декларації в «Електронному кабінеті» надає можливість:

► мінімізувати помилки при заповненні Декларації;

► до Декларації, у разі необхідності, надати копії документів, що важливо, зокрема, при використанні права на податкову знижку;

► скоротити час і витрати на подання звітності.

 

Податкові повідомлення - рішення для фізичних осіб в Електронному кабінеті

Для фізичних осіб – платників податків в Електронному кабінеті надано он-лайн доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю.

Крім того, в режимі «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних щодо об’єктів рухомого та нерухомого майна, які є об’єктами оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі тощо), відомості про які отримані з реєстрів інших державних органів та стосовно яких сформовані податкові повідомлення-рішення.

Також за необхідністю в Електронному кабінеті за допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі та перевірити розрахунки сум податкових зобов’язань по таким податкам.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

У січні 2019 року до бюджету надійшло 19,1 млрд грн ЄСВ

У січні 2019 року Державною фіскальною службою України забезпечено надходження 19,1 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Це перевищує суму сплати єдиного внеску за січень минулого року на 26,1%, або на 4 млрд гривень.

Індикативний показник з надходження єдиного внеску у січні 2019 року перевиконаний на 12,2%, або на 2,1 млрд грн.

Нагадаємо, що протягом 2018 року ДФС забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 228 млрд гривень.

  ДФС й надалі контролюватиме дотримання податкового законодавства при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам з метою виконання покладених завдань із забезпечення реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальних допомог.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

За оформлення автомобілів з єврономерами власники сплатили понад 5 млрд грн

За митне оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією громадяни вже сплатили понад 5 млрд гривень. Кількість оформлених з 25 листопада 2018 року по 6 лютого 2019 року (включно) транспортних засобів складає 80,1 тис. шт. Це автівки, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Найактивніше громадяни оформлюють транспортні засоби у місті Києві – майже 13,2 тис. автомобілів, Волинській – 10,2 тис., Чернівецькій – 7,2 тис., Львівській – 6,8 тис. та Закарпатській – 6,8 тис. областях.

Із загальної кількості розмитнених авто майже 68 тис. –  це ті, які перебували на митній території України з порушенням вимог Митного кодексу України. За них власники добровільно сплатили 577,7 млн грн (8500 за кожне авто). Це звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів при ввезенні транспортного засобу з іноземною реєстрацією, строки та умови ввезення якого не дотримані.

Тільки за минулу добу, 6 лютого, громадяни оформили понад 3,8 тис. автомобілів, за які сплачено майже 233,5 млн грн платежів.

Нагадаємо, що 22 лютого 2019 року спливає термін пільгового періоду застосування ставки акцизного податку (коефіцієнт 0,5) для митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією. Після цього часу власники таких автівок будуть сплачувати акцизний податок за повною ставкою. Наразі це передбачено чинним законодавством.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Електронна ідентифікація фізичних та юридичних осіб в Електронному кабінеті

Для користувачів Електронного кабінету створено нові можливості при вході до приватної частини (особистого кабінету) з обранням типу особи, якою здійснюється вхід та проводиться електронна ідентифікація*.

Відтепер посадові(уповноважені) особи державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій після проходження електронної ідентифікації з використанням електронного підпису, отриманого такими посадовими особами для виконання прав та обов’язків, покладених на них відповідними органами, мають можливість здійснити вхід до Електронного кабінету в якості «посадової особи» або «фізичної особи».

В залежності від обраного типу особи, якою здійснюється вхід, користувачу Електронного кабінету пропонуються сервіси та послуги, передбачені або для особистого кабінету фізичної особи або особистого кабінету юридичної особи.

Зокрема, Електронний кабінет для фізичної особи надає такі можливості як сплата податків, отримання відомостей про суму виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, подання Декларації про майновий стан та доходи, інші сервіси та послуги для фізичних осіб (громадян), тощо.

Також зазначаємо, що вхід до особистого кабінету юридичної особи може здійснюватися керівником, бухгалтером, особою, яка має право підпису, або особою, якій делеговано право підпису відповідних документів.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

У січні платникам відшкодовано рекордні 19,7 млрд грн ПДВ

У січні 2019 року Державна фіскальна служба України відшкодувала платникам рекордну суму податку на додану вартість – 19,7 млрд грн.

Порівняно з відповідним періодом минулого року сума відшкодування зросла на 64%, або на 7,7 млрд грн. У січні 2018 року платникам було відшкодовано 12 млрд грн. Загалом за 2018 рік платникам відшкодовано 131,7 млрд грн.

Сума відшкодованого ПДВ на рахунки платників у січні 2019 року на 8,7 млрд грн, або у 1,8 раза більше середньомісячного відшкодування у 2018 році. Сума середньомісячного відшкодування ПДВ у минулому році становила 11 млрд грн.

Також суттєво зросли задекларовані суми ПДВ до сплати. Так, у січні 2019 року (декларації за грудень 2018 року) задекларовано 22,9 млрд грн ПДВ до сплати. Це на 1,6 млрд грн, або на 7,5% більше відповідного показника січня 2018 року.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Можливості Електронного кабінету для фізичних осіб

На сьогодні в Електронному кабінеті для 44,5 млн. фізичних осіб - платників податків запроваджено он-лайн доступ до відомостей про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які є обʼєктами оподаткування (транспортні засоби, обʼєкти нерухомості тощо), що надходять до ДФС з відповідних реєстрів інших державних органів.

Крім того, фізичні особи користуючись сервісами Електронного кабінету мають можливість сплатити податки та збори, перевірити стан розрахунків з бюджетом, подати Декларацію про майновий стан та доходи, скориставшись сервісом «Автозаповнення Декларації на основі даних ДФС».

Також фізичні особи мають змогу сформувати  та надіслати запити щодо отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та отримати відповіді на такі запити та іншу необхідну корисну інформацію.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Великий платник податків звітує за об’єкти нерухомого майна за місцезнаходженням такого майна

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що після включення платника податків до Реєстру великих платників податків (далі – Реєстр) та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, про таке включення платник податків зобов’язаний стати на облік за основним місцем обліку у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку у такому контролюючому органі або його територіальних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого великого платника податків (п. 64.7 ст. 64 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3 ст. 63 ПКУ).

Взяття на облік у контролюючих органах, у тому числі й у частині місця розташування (населеного пункту) нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, регулюється Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588).

Пунктом 1.4 розділу І Порядку № 1588 визначено, що об’єкти, які розташовані у різних населених пунктах, підлягають взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб або рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Отже, після включення платника податків до Реєстру об’єкти нерухомості, які розташовані поза межами населених пунктів територіальних управлінь Офісу великих платників податків ДФС (далі – Офіс ВПП), обліковуються відповідно до вимог п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ за їх місцезнаходженням, і таке місцезнаходження згідно з Порядком № 1588 вважається неосновним. Податкова звітність за об’єкти нерухомості, що розташовані у межах населеного пункту місцезнаходження територіальних управлінь Офісу ВПП, подається до територіального управління Офісу ВПП такого міста.

 

За використання РРО, який вичерпав термін дії експлуатації, передбачена відповідальність

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що строк служби реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів (п. 2 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстратора розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 601 із змінами та доповненнями).

Фактично після закінчення строку служби РРО виробник не гарантує подальшу працездатність такого РРО в цілому, його комплектувальних вузлів та складових частин, а також не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО відповідно до вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265).

Отже, у разі використання суб’єктом господарювання РРО, який вичерпав свій строк експлуатації, такий технологічний пристрій не може вважатися РРО відповідно до вимог Закону № 265 і подальше використання такого пристрою суб’єктом господарювання є порушенням вимог Закону № 265 та тягне накладення фінансових санкцій згідно з п. 1 ст. 17 Закону № 265 у таких розмірах:

► вчинене вперше – 1 гривня;

► за кожне наступне вчинене порушення – 100 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (послуг).

Крім того, за порушення порядку проведення розрахунків, на осіб, які здійснюють розрахункові операції та на посадових осіб платника податків накладається штраф згідно з нормами Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами і доповненнями.

 

Новий показник розрахунку коригування

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що оновленим Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307 із змінами у розділі «Б» розрахунку коригування (далі – РК) передбачено новий показник «група коригування», який вказується у графі 2.2 розділу «Б» РК.

В усіх рядках РК, пов’язаних з коригуванням одного рядка податкової накладної (рядок, в якому зі знаком «–» зазначено відповідні показники податкової накладної, що коригується, та за наявності новий(і) рядок(ки) з виправленими показниками, що його замінює(ють)), у графі 2.1 зазначається однаковий код причини коригування. Одночасно усім таким рядкам присвоюється один номер групи коригування, який зазначається у графі 2.2 розділу «Б» РК «№ з/п групи коригування».

Кількість груп коригування у РК обмежується лише кількістю рядків у розділі «Б» РК, призначених для заповнення відповідних показників (загальна кількість рядків у розділі «Б» РК не може перевищувати 9999).

У РК одночасно може бути зазначено кілька різних причин коригування (наприклад, одночасна зміна кількості одного товару, повернення другого товару та перегляд ціни на третій товар тощо) у межах першого типу причин коригування (коди причин 101 – 104).

У такому випадку в одному РК кожній наступній групі коригування присвоюється окремий наступний порядковий номер, у тому числі і у випадках, коли причини коригування співпадають (наприклад, змінюється кількість двох різних товарів).

 

Особливості визначення фінансового результату до оподаткування у разі переходу юрособи зі спрощеної системи оподаткування на загальну

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що доходом юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 ПКУ).

Для платників податку на прибуток відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Облік доходів підприємства здійснюється відповідно до вимог Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 № 290 із змінами та доповненнями, а формування витрат – відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318 із змінами та доповненнями.

Згідно із ст. 4 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями одним з основних принципів ведення бухгалтерського обліку та формування фінансової звітності є принцип нарахування, який полягає в тому, що доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

Якщо відвантаження товарів, виконання робіт, надання послуг юридичною особою відбувається, коли така особа знаходиться на загальній системі оподаткування, а попередня оплата за такі відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги отримана нею, коли юрособа була на спрощеній системі оподаткування, то доходи та витрати платника податку на прибуток за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги після переходу на загальну систему оподаткування враховуються при визначенні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку.

 

Про зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

ДФС України повідомила, що 14 грудня 2018 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 листопада 2018 року за № 1303/32755 (далі – наказ № 842).

Наказ № 842 виданий з метою реалізації положень законів України від 07 листопада 2017 року № 2176 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні» та від 07 грудня 2017 року № 2245 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», які набули чинності з 01.01.2018.

Звертаємо увагу, що листом ДФС України від 04.01.2019 № 357/7/99-99-15-02-01-17 надано роз’яснення щодо внесених змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який розміщено за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/363081.html

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/366298.html

 

Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства за обліковою ставкою Національного банку України

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України листом від 31.01.2019 № 3041/7/99-99-12-03-04-17 «Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства за обліковою ставкою Національного банку України» (далі – лист № 3041) проінформувала про величину коефіцієнта рентабельності гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр.

Розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається як сума витрат, обчислених згідно з підпунктами 252.11 – 252.15 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та прибутку як алгебраїчного добутку вказаних витрат та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, обчисленого у матеріалах геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр (п. 252.16 ст. 252 ПКУ).

У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі – облікова ставка НБУ).

У ІV кварталі 2018 року діяла одна облікова ставка НБУ – 18 відс., затверджена рішеннями Правління Національного банку України від 06.09.2018 № 593-рш, від 25.10.2018 № 714-рш та від 13.12.2018 № 834-рш.

ДФС, базуючись на принципі рівномірності, обчислила розмір середньозваженої облікової ставки НБУ для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

Тривалість дії облікової ставки: НБУ 18 відс. – 92 дні (01.10.2018 – 31.12.2018).

Таким чином, для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати середньозважена облікова ставка НБУ за ІV квартал 2018 року відповідає 18 відсоткам.

Отже, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічнї оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за ІV квартал 2018 року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 54 відс. – трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки НБУ.

Лист № 3041 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73159.html

 

Індивідуальні податкові консультації надаються контролюючими органами в усній і письмовій формі

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації(далі – ІПК) з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання ІПК понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку.

За вибором платника податків ІПК контролюючими органами надається в усній або письмовій формі, а саме:

  • в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;
  • у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

ІПК, надана у письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.

Доступ до зазначених даних єдиної бази та офіційного веб-сайту є безоплатним та вільним. Порядок ведення та форма єдиної бази індивідуальних податкових консультацій визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Звернення платників податків на отримання ІПК в письмовій формі повинно містити:

► найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

► код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб), або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

► зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

► підпис платника податків;

► дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає вказаним вимогам, ІПК не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями.

Норми визначені ст. 52 Податкового кодексу України.

 

Дніпропетровська митниця ДФС інформує:

Інформація для громадян, пов'язана зі здійсненням митних формальностей щодо транспортних засобів.

1.24:00 22 лютого 2019 року закінчується період дії перехідних положень Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів із застосуванням коефіцієнта 0,5.

З 00:00 23 лютого 2019 року акцизний податок стягується у повному обсязі.

  1. Оформити легковий транспортний засіб із застосуванням коефіцієнта 0,5 по оподаткуванню акцизним податком громадянин:

ЗМОЖЕ:

якщо до 22.02.2019 (включно) подана з метою оформлення транспортного засобу для вільного обігу та прийнята митницею електронна митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа, по якій відсутні зауваження (наявні необхідні документи, достатня сума коштів тощо);

НЕ ЗМОЖЕ:

якщо до 22.02.2019 (включно) оформлено картку відмови чи відкликано митну декларацію і відсутня можливість (у тому числі недостатньо часу) для подання декларантом і прийняття митницею нової митної декларації, по якій відсутні зауваження і транспортний засіб може бути оформлено у вільний обіг;

якщо станом на 22.02.2019 транспортний засіб заїхав або перебуває в пункті пропуску через державний кордон України та оформлюється чи очікується оформлення попередньої митної декларації.

 

Договір про спільну діяльність без створення юрособи: реєстрація платником акцизного податку

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що перелік платників акцизного податку визначено п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зокрема згідно з підпунктами 212.1.1 та 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ платником акцизного податку є особа, яка виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, та особа, яка реалізує пальне.

Порядок реєстрації платників акцизного податку з реалізації пального визначено розділом ІІ Порядку електронного адміністрування реалізації пального (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2016 року № 113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального» із змінами.

Відповідно до п. 5 Порядку ДФС веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального. Включення осіб до реєстру платників, внесення змін до нього, виключення реєстру платників здійснюється засобами системи електронного адміністрування реалізації пального та контролюючими органами за основним місцем обліку особи як платника податків.

До реєстру платників акцизного податку з реалізації пального, зокрема щодо договорів про спільну діяльність без утворення юридичної особи, включаються такі ідентифікаційні дані:

  • назва договору;
  • найменування уповноваженої особи;
  • податковий номер, наданий такій особі при взятті на облік договору згідно з п. 63.6 ст. 63 та п. 64.6 ст. 64 ПКУ.

Реєстрація платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального» із змінами.

Отже, подання заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального за формою № 1-АКП здійснюється юридичною особою, що є уповноваженою особою договору про спільну діяльність. Водночас, облік операцій з реалізації пального здійснюється за номером договору взятого на облік згідно з п. 63.6 ст. 63 та п. 64.6 ст. 64 ПКУ.

 

Протягом звітного року дитині виповнилось 18 років: право батьків на застосування ПСП

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Норми визначені п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ)

Платник ПДФО, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років має право на ПСП у розмірі 100 відс. суми ПСП, визначеної п. п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2019 році – 960,50 грн), у розрахунку на кожну таку дитину (п. п. 169.1.2 п. 169.1 ст. 169 ПКУ).

Відповідно до п. п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ право на ПСП у розмірі, що дорівнює 150 відс. суми ПСП, визначеної п. п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2019 році – 1 440,75 грн), має право платник ПДФО який:

а) є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником – у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років;

б) утримує дитину-інваліда – у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років.

При цьому, ПСП, передбачена п. п. 169.1.2 та підпунктами «а», «б» п. п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, надається до кінця року, в якому дитина досягає 18 років, а у разі її смерті до досягнення зазначеного віку – до кінця року, на який припадає смерть (п. п. 169.3.3 п. 169.3 ст. 169 ПКУ).

 

Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України: справляння у 2019 році

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.

ДФС України листом від 31.01.2019 №3037/7/99-99-12-03- 04-17 «Щодо справляння у 2019 році рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України» (далі – лист ДФС № 3037) надала рекомендації щодо справляння у 2019 році рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) в умовах дії Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Порядок справляння Рентної плати регламентується ст. 254 розділу ІХ «Рентна плата» ПКУ.

Платниками Рентної плати є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення, дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.

Ставки Рентної плати встановлено окремо для кожного виду користування радіочастотним ресурсом України у гривнях до одиниці виміру залежно від діапазону радіочастот та виду радіозв’язку (п. 254.4 ст. 254 ПКУ).

При цьому слід зазначити, що п. 4 розділу ХІХ «Прикінцеві положення» ПКУ встановлено, що Кабінет Міністрів України має щороку до 1 червня у разі необхідності вносити до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до ПКУ щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів цін виробників промислової продукції з Рентної плати.

Однак, відповідні зміни до ПКУ на 2019 рік не внесено, тому ставки Рентної плати залишаються на рівні 2018 року.

Порядок обчислення та сплати Рентної плати у 2019 році не змінився.

Податкові декларації з рентної плати з розрахунками, подаються платниками контролюючим органам до закінчення визначеного розділом ІІ «Адміністрування податків, зборів, платежів» ПКУ граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює місяцю (протягом 20 календарних днів) за місцем податкової реєстрації, а сплата податкових зобов’язань проводиться до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

Форма Податкової декларації з рентної плати з розрахунком за користування радіочастотним ресурсом України, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 та зареєстрована Міністерством юстиції України 03.09.2015 за № 1051/27496 (із змінами і доповненнями).

Лист ДФС № 3037 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73157.html

 

Бюджетне відшкодування надається і у разі анулювання реєстрації платника ПДВ

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що у разі якщо платник ПДВ, реєстрація якого анулюється, має податкові зобов’язання за результатами останнього податкового періоду, така сума ПДВ враховується в суму зменшення бюджетного відшкодування, а у разі його відсутності у строки, визначені Податковим кодексом України (далі – ПКУ), платник ПДВ зобов’язаний погасити суму податкових зобов’язань або податкового боргу з ПДВ, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, залишатиметься така особа зареєстрованою як платник ПДВ на день сплати такої суми ПДВ, чи ні.

Норми визначені п. п. 184.8 ст.184 ПКУ.

У разі якщо за результатами останнього податкового періоду особа має право на отримання бюджетного відшкодування, таке відшкодування надається протягом строків, визначених розділом V «Податок на додану вартість» ПКУ, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник ПДВ на дату отримання такого бюджетного відшкодування, чи ні (п. 184.9 ст. 184 ПКУ).

 

Право зареєструватись платником єдиного податку четвертої групи у новоутвореної юридичної особи виникає з наступного року

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що новоутворені сільськогосподарські товаровиробники – юридичні особи можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи з наступного року, якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва, отримана за попередній податковий (звітний) рік, дорівнює або перевищує 75 відсотків (п. п. 291.4.7 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

При цьому згідно з абзацом другим п. 294.2 ст. 294 ПКУ попередній податковий (звітний) рік для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників – юридичних осіб – період з дня державної реєстрації до 31 грудня того ж року.

 

Несвоєчасно зареєстрована ПН в ЄРПН: порядок врахування сум ПДВ у реєстраційній сумі

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що показник ∑Перевищ є складовою формули, за якою обраховується сума ПДВ, на яку платник ПДВ має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкові накладні та/або розрахунки коригування (далі – реєстраційна сума).

Норма визначена п. 200¹. 3 ст. 200¹ Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

∑Перевищ – загальна сума перевищення податкових зобов’язань, зазначених платником ПДВ у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою ПДВ, що міститься в складених таким платником податкових накладних (далі – ПН) та розрахунках коригування до таких податкових накладних (далі – РК), зареєстрованих в ЄРПН, яка визначається як різниця між:

сумами податкових зобов’язань за операціями з постачання товарів (послуг) та отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, та їх подальшого коригування згідно із ст. 192 ПКУ, задекларованими платником ПДВ у податкових деклараціях з ПДВ з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них,

та сумами ПДВ, зазначеними платником ПДВ в ПН, що складені за такими операціями (в тому числі ПН, які не видаються отримувачу, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України), та РК до них, зареєстрованих у ЄРПН.

Показник ∑Перевищ розраховується Державною фіскальною службою України автоматично після прийняття звітності від платника ПДВ, та при обрахунку позитивного значення вказаного показника на таке значення зменшується реєстраційна сума такого платника.

Отже, якщо платник ПДВ своєчасно не зареєстрував в ЄРПН ПН та відповідно не зменшив реєстраційну суму на суму ПДВ, зазначену в таких ПН, то після подання звітності з ПДВ за відповідний звітний період, в якій задекларовано податкові зобов’язання з ПДВ, що визначені у ПН, які не зареєстровані в ЄРПН, реєстраційна сума платника ПДВ зменшується на суму ПДВ, зазначену у ПН, які своєчасно не зареєстровані в ЄРПН.

Після реєстрації таких ПН в ЄРПН в системі електронного адміністрування ПДВ автоматично відбувається перерахунок показника ∑Перевищ за звітний період, в якому було складено таку ПН, та розрахункової суми (∑Накл) з урахуванням сум ПДВ, зазначених у таких ПН.

 

Для отримання податкової знижки за 2018 рік декларація про майновий стан і доходи подається за оновленою формою

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 19.12.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 01.11.2018 № 866 (далі – Наказ № 866), яким затверджено Зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (далі – Наказ № 859), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1298/27743 із змінами.

Зокрема, в абзаці другому п. п. 1 п. 5 розділу III Інструкції враховані зміни, внесені Законом України від 03 липня 2018 року № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» до п. п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України, відповідно до яких розширено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки.

Так, витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти, крім витрат понесених на здобуття професійної-технічної або вищої освіти, доповнено витратами на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти.

Отже, з 2019 року платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) може скористатись правом на податкову знижку шляхом зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2018 податкового року на суму фактично здійснених ним витрат у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами.

При цьому декларація про майновий стан і доходи подається до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник ПДФО до 31 грудня 2019 року (включно) за звітний 2018 податковий рік.

Довідково: Наказ № 866 опубліковано 18.12.2018 в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» № 97.

 

Фінансова звітність – невід’ємна частина декларації з податку на прибуток підприємств

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податку на прибуток підприємств (далі – платник), що платник подає разом з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання такої податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (п. 46.2 ст. 46 ПКУ).

Фінансова звітність, що складається та подається відповідно до п. 46.2 ст. 46 ПКУ платниками, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України від 16 липня 1999 року № 996 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 996).

Принципи складання, форма і склад статей фінансової звітності, вимоги до визнання і розкриття її елементів визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 (далі – П(С)БО 1).

Норми П(С)БО 1 застосовуються до фінансової звітності і консолідованої фінансової звітності юридичних осіб усіх форм власності (крім банків та бюджетних установ), які зобов’язані подавати фінансову звітність згідно із законодавством (п. 2 розділу І П(С)БО 1).

Згідно з п. 1 розділу ІІ П(С)БО 1 фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) (далі – звіт про фінансові результати), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності (форми №№ 1– 5).

Пунктом 2 розд. ІІ П(С)БО 1 передбачено, що для суб’єктів малого підприємництва і представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності національними положеннями (стандартами) встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39 із змінами.

Порядок подання фінансової звітності затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 № 419 (далі – Порядок № 419), відповідно до п. 2 якого платники податку у визначених законом випадках подають органам ДФС у порядку, передбаченому ПКУ для подання податкової декларації, проміжну (I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців) та річну фінансову звітність.

Формою податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 із змінами та доповненнями (далі – Декларація), передбачено подання форм фінансової звітності як додатка ФЗ до Декларації.

У формі Декларації передбачено відображення поданих до Декларації форм фінансової звітності: Баланс (звіт про фінансовий стан); Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід); Звіт про рух грошових коштів; Звіт про власний капітал; Примітки до річної фінансової звітності; Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (Баланс, Звіт про фінансові результати); Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (Баланс, Звіт про фінансові результати).

Підтвердженням подання фінансової звітності разом з Декларацією є позначка «+» в Декларації у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Декларації додатків – форм фінансової звітності».

Платником податку проставляється позначка у тих графах таблиці, що відповідають назвам форм фінансової звітності, поданої разом з Декларацією.

 

Останній день подання декларації з плати за землю - 20 лютого

Відповідно до п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України ( далі – ПКУ) платники плати за землю – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою. Річна сума податку розбивається  рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка  про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

При цьому, платник плати  за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Звертаємо увагу, що податкове зобов’язання, визначене у декларації, сплачується рівними частками щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця.

 

Доходи від репетиторства необхідно декларувати

Якщо викладач-репетитор у минулому році не був зареєстрований суб’єктом підприємницької діяльності та надавав репетиторські послуги фізичним особам, він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу.

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що до послуг репетиторства належать підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових, а також дипломних робіт.

Громадяни можуть звітувати про доходи в електронному форматі, що є більш зручним способом для громадян, які проживають не за місцем реєстрації (прописки).

Відповідно до п.167.1 ст.167 ПКУ доходи від репетиторства оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків. Також, із вказаних доходів справляється військовий збір за ставкою 1,5 відсотка.

Декларацію за 2018 рік викладачам-репетиторам необхідно подати до 1 травня 2019 року.

 

ПДФО з доходу від здавання в оренду земельної ділянки сплачується до бюджету за місцезнаходженням об’єкту оренди

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, відповідно до частини другої статті 64 Бюджетного кодексу України, податок на доходи фізичних осіб, нарахований податковим агентом або фізичною особою, яка отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), сплачується таким податковим агентом або такою фізичною особою до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Такі зміни до Бюджетного кодексу внесені Законом України від 22 листопада 2018 року №2621 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», які набрали чинності 1 січня 2019 року.

Отже, у 2019 році фізична особа-орендодавець при отриманні доходу від здавання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка при цьому не є податковим агентом (самозайнятою особою), має сплатити податок на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких ділянок.

При цьому, при отриманні у 2018 році доходів від здавання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній податковій декларації про майновий стан і доходи та сплачує податок з таких доходів за своєю податковою адресою.

 

Чи застосовуються фінансові санкції та які у разі несвоєчасної або не повної сплати єдиного внеску?

Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Основним документом, який регулює єдиний внесок, є Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Відповідно до норм Закону №2464 у разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі ЄВ до платника застосовуються фінансові санкції. Суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та не сплачені у строки встановлені законодавством є недоїмкою (боргом). У разі несвоєчасної сплати або сплати не в повному обсязі єдиного внеску, до платника застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску. Окрім того, на суму боргу нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення.

Слід зазначити, що нараховані та несвоєчасно сплачені суми боргу по єдиному внеску не підлягають ні розстроченню, ні списанню за терміном давності.

Read 375 times

Ми у соц-мережах

Нікопольська міська рада
inform@nikopol-mrada.dp.gov.ua

Електрометалургів, 3, Нікополь, 53200, Україна

(0566) 68-03-00