Податкова інформує
За 2 місяці у Дніпропетровській області зібрано понад 17,2 млрд грн податкових і митних платежів та 2,4 млрд грн єдиного внеску
«З січня по лютий 2019 року органами ДФС на Дніпропетровщині забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) у сумі 17 млрд 237,2 млн грн, що перевищує надходження аналогічного періоду минулого року на 3 млрд 250,6 млн грн, або на 23,2%», - повідомила очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Так, до державного бюджету протягом двох місяців поточного року спрямовано 12 млрд 565 млн грн (в тому числі по Дніпропетровській митниці ДФС – 3 млрд 666,7 млн грн), що на 2 млрд 262 млн грн (або на 22%) більше надходжень січня - лютого 2018 року.
До місцевих бюджетів області за відповідний період платниками регіону сплачено 4 млрд 672,2 млн гривень. Це на 988,6 млн грн (або на 26,8%) більше фактичних надходжень двох місяців 2018 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у січні - лютому 2019 року в області зібрано 2 млрд 395 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 460 млн грн (або на 23,8%).
За два місяці громадянами Дніпропетровській області задекларовано понад 1 млрд грн доходу
В рамках деклараційної кампанії, що розпочалася 1 січня та триватиме до 1 травня поточного року, про свої статки, отримані у 2018 році, на Дніпропетровщині прозвітували вже 6365 громадян та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 1 млрд 15,6 млн гривень. Для порівняння: за два місяці минулого року 4695 громадян регіону задекларували 279,3 млн грн доходу, отриманого у 2017 році.
Впродовж січня – лютого 2019 року мешканці області задекларували податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 12,9 млн грн, що на 4,4 млн грн більше ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає 2,2 млн грн, що на 0,8 млн грн більше минулорічних показників.
Окрім того, 1412 декларантів звернулися до фіскальних органів Дніпропетровської області за податковою знижкою. Відтак, з казни громадянам області буде повернуто 3,1 млн гривень.
«Результати першої половини деклараційної кампанії свідчать про зростання рівня громадянської свідомості до добровільного процесу чесно декларувати доходи та не приховувати свій здобуток. Саме така активність і є показником справжньої економічної зрілості суспільства», – зазначила керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Підсумки оформлення Дніпропетровською митницею ДФС транспортних засобів громадян з іноземною реєстрацією
Днями в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція заступника начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігоря Диби на тему: «Підсумки оформлення Дніпропетровською митницею ДФС транспортних засобів громадян у період з 25.11.2018 по 22.02.2019 (включно)».
Ігор Диба повідомив, що станом на 24 год. 00 хв. 22.02.2019 підрозділами митного оформлення Дніпропетровської митниці ДФС здійснено митне оформлення 7102 транспортних засобів з іноземною реєстрацією.
З них 5765 склали автомобілі, що були ввезені на митну територію України у період з 01.01.2015 по 25.11.2018 і перебували на ній з іноземними номерними знаками (код «HJ», згідно з класифікатором особливостей митних режимів).
При цьому;
- 1140 автомобілів (у т.ч. 798 автомобілів «HJ») було оформлено у 2018 році;
- 5962 автомобілів (у т.ч. 4967 автомобілів «HJ») оформлено у 2019 році.
Станом на 27.02.2019 завершено митне оформлення транспортних засобів, поданих до 22.02.2019, у кількості 42 шт. (у т.ч. 27 шт. «HJ»);
Станом на 27.02.2019 сплачено податків на суму 433 млн 803 тис. 447 грн (у т.ч. 353 млн 174 тис. 753 грн «HJ»).
Динаміка оформлення транспортних засобів:
- першу 1000 автомобілів було оформлено з 25.11.2018 по 28.12.2018;
- наступна 1000 автомобілів була оформлена з 28.12.2018 по 22.01.2019;
- за останній місяць дії пільги (до 22.02.2019 включно) було оформлено більше 5000 автомобілів.
З 23.02.2019 по 27.02.2019 у зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС було оформлено 15 транспортних засобів без пільги по сплаті акцизного податку. Сплачено податків на суму 983 млн 256 тис. гривень.
Підприємці Нікопольського регіону сплатили понад 31 мільйону гривень єдиного податку
За січень - лютий 2019 року платники Нікопольського регіону перерахували до місцевих бюджетів 31,6 мільйонів гривень єдиного податку. Це на 6,2 мільйони гривень або на 24,4 відсотків більше від надходжень аналогічного періоду 2018 року. Про це повідомив заступник начальника управління - начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області осіб Володимир Малиновський.
Зокрема, від суб’єктів господарювання-фізичних осіб, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, надійшло 19 мільйонів, від юридичних осіб – 4,3 мільйони, від сільгосптоваровиробників – 8,3 мільйонів гривень.
Платники податків Нікопольського регіону перерахували 7,8 мільйонів гривень військового збору
У січні - лютому 2019 року платники податків Нікопольського регіону направили до бюджету 7,8 мільйонів гривень військового збору, що перевищує минулорічний показник на 1,6 мільйонів гривень.
Як підкреслив заступник начальника управління - начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області осіб Володимир Малиновський, відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, які нараховують доходи у вигляді заробітної плати. Він закликав працедавців виплачувати своїм працівникам виключно офіційні доходи та сплачувати з них податки.
Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Військовий збір сплачується у розмірі 1,5% від об'єкта оподаткування, що визначений статтею 163 Податкового кодексу України. Крім заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат і винагород, які нараховуються чи виплачуються платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, відносяться і ряд інших. Зокрема, до них належать орендна плата, виграші в державній або недержавній грошовій лотереї, купівля-продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини тощо.
Щоб уникнути штрафних санкцій,правильно заповнюйте платіжні доручення на сплату податків
Начальник відділу моніторингу доходів та обліково – звітних систем Ярина Кальник нагадує платникам податків, що повнота та своєчасність сплати податків залежить також від правильного заповнення документів - платіжних доручень на сплату таких податків.
Відповідні документи необхідно заповнювати згідно вимог наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» (далі - Порядок).
Згідно з Порядком в полі № 3 розрахункового документа обов’язково зазначається податковий номер платника податків. Тобто, у разі перерахування платником податку за себе у цьому полі ставиться його особистий податковий номер.
Крім того, у вказаному Порядку наведені приклади заповнення поля «Призначення платежу» у різних випадках. Особливу увагу при заповненні цього поля потрібно приділяти правильності визначення коду видів сплати.
Електронні сервіси ДФС – економія часу та комфортні умови для платників
На сьогодні у відкритій частині Е-Кабінету функціонує близько 25 сервісів, якими користувачі можуть скористатися без застосування електронного цифрового підпису.
Після ідентифікації у приватній частині кабінету платникам запропоновано 55 сервісів. Користувачі можуть скористатися значною кількістю корисних опцій, наприклад, користування індивідуальним податковим календарем, створення запитів, листування з органами ДФС, реєстрація накладних тощо. Про це повідомила під час проведеної прес – конференції начальник Нікопольської ДПІ Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко.
Кількість сервісів, які запроваджені ДФС для платників податків, постійно зростає відповідно до потреб бізнесу. На сьогодні в ДФС найпопулярніший сервіс серед платників - Електронний кабінет платника.
Відкритою частиною Електронного кабінету користуються більше 9 млн користувачів з 80 країн світу. Цей сервіс забезпечує онлайн взаємодію платників з контролюючими органами, дозволяє, не відвідуючи центрів обслуговування платників, створювати та надсилати електронні документи, отримувати в режимі реального часу цілодобовий доступ до інформації з реєстрів та електронних систем без створення та направлення окремих запитів, що значно економить час платникам та скорочує до мінімуму контакти з контролюючими органами.
У рамках кампанії декларування доходів громадян та е-декларування особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, посадовець детально зупинилася на електронному сервісі в частині отримання: відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та запроваджений новий електронний сервіс у частині часткового заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Окрім сервісів, які забезпечують платникам можливість реалізувати свої права та обов’язки, постійно впроваджуються аналітичні сервіси. Це, зокрема, автозаповнення декларації з податку на додану вартість, відображення повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків-коригування тощо.
Наталія Міщенко наголосила, що електронні сервіси ДФС забезпечують комфортні умови для платників, скорочують час на пошук необхідної інформації і дозволяють отримати її дистанційно.
Електронні сервіси. ДФС Форма заяви для поновлення кваліфікованого сертифіката відкритого ключа
Форма заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа для блокування, скасування або поновлення кваліфікованого сертифіката розміщена на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) (www.acskidd.gov.ua) в розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів». Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ДПІ Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська – Боличева.
Блокування або скасування кваліфікованого сертифіката можливо здійснити у телефонному режимі.
Заява в усній формі подається заявником (користувачем) до АЦСК ІДД ДФС засобами телефонного зв’язку за номером (044) 284-00-10, при цьому заявник повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію: - ідентифікаційні дані власника кваліфікованого сертифіката; - ключову фразу голосової автентифікації.
Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних користувача з інформацією в реєстрі сертифікатів).
Заява у письмовій формі подається до відокремленого пункту реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за встановленою формою та засвідчується власноручним підписом заявника (користувача).
Фізична особа протягом звітного року продала один легковий автомобіль. Чи подається декларація про майновий стан і доходи?
Податкова декларація про майновий стан і доходи в обов’язковому порядку подається у разі отримання, зокрема, доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як суб’єкти господарювання та самозайняті особи). Про це повідомила заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області осіб Юлія Пушко.
Податкова декларація про майновий стан і доходи для громадян, які згідно з Податковим кодексом зобов’язані подавати податкову декларацію, подається у термін до 2 травня 2019 року.
Дохід фізичної особи - платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.
При цьому, як виняток, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.
Отже, якщо фізична особа отримала дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, то такий дохід не оподатковується.
Як наслідок, у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку на доходи фізичних осіб.
Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.
Зазначена норма визначена п. 173.1, 173.2 ст. 173 Податкового кодексу України.
Декларування – 2019: оподаткування земельних паїв
Спеціальні норми оподаткування доходу від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм), передбачені п.170.1 Податкового кодексу України, відповідно до якого податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільгосппризначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар (пп. 170.1.1 ПКУ), - повідомила заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області осіб Юлія Пушко.
Доходи від надання в оренду земельної ділянки сільгосппризначення, земельної частки (паю) оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою, визначеною п.167.1 ПКУ.
Обов’язкове подання податкової декларації про майновий стан і доходи виникає у разі отримання у 2018 році доходів від оренди майна фізичної особи, у тому числі оренди земельного паю, якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання. А це означає, що власник земельного паю (орендодавець) повинен самостійно нарахувати та сплатити в бюджет податок, якщо орендарем є фізична особа, яка не є суб’єктом господарювання.
Громадяни, які самостійно обробляють земельні ділянки, надані їм у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення особистого селянського господарства, та земельні частки (паї), виділені в натурі, сукупний розмір яких перевищує 2 гектари, повинні декларувати дохід від продажу власної сільськогосподарської продукції (ставка ПДФО - 18 відсотків). Крім того, з суми орендної плати за земельну ділянку (пай) також стягується військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.
Кожен найманий працівник повинен бути офіційно оформлений
Заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області осіб Юлія Пушко під час проведеного семінару нагадала, що трудові відносини роботодавця з найманим працівником розпочинаються з укладення трудового договору, який оформлюється наказом та повідомленням органів ДФС про прийняття працівника на роботу.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
За порушення трудового та податкового законодавства роботодавці, які використовують найману працю неоформлених працівників і неофіційно виплачують заробітну плату несуть адміністративну, фінансову та кримінальну відповідальність.
Результати діяльності Дніпропетровської митниці ДФС за січень – лютий 2019 року
Аналіз показників роботи Дніпропетровської митниці ДФС за 2 місяці 2019 року в порівнянні з 2 місяцями 2018 року вказує на наступні тенденції. У звітному періоді загальна кількість оформлених митних декларацій (далі - МД) збільшилась на 24 %. Було оформлено 31 273 шт. МД (серед яких: 11 430 експортних МД та 16 571 імпортних) проти 25 219 шт. МД за 2 місяці 2018 року (серед яких: 11 786 експортних МД та 11 150 імпортних).
Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» станом на 05.03.2019.
Перелік змін та доповнень (версія 1.27.5.0):
Додано нові версії документів:
У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України, додано нові версії документів:
S0301115 – № 1-ПВ (квартальна). Звіт із праці;
S0303002 – № 1-РС (один раз на чотири роки). Звіт про витрати на утримання робочої сили;
S0600317 – № 3-торг (квартальна). Звіт про продаж і запаси товарів у торговій мережі;
S0601314 – № 1-опт (квартальна). Звіт про продаж і запаси товарів (продукції) в оптовій торгівлі;
S0700551 – № 1-ціни (газ) (піврічна). Звіт про ціни на природний газ, який постачається споживачам;
S1001012 – № 10-зез (квартальна). Звіт про прямі іноземні інвестиції;
S1001310 – № 13-зез (квартальна). Звіт про прямі інвестиції за кордон;
S2500203 – № ІНН (один раз на два роки). Обстеження інноваційної діяльності підприємства за період 2016 – 2018 років.
Програмні модулі:
Додано можливість використання захищених носіїв особистого ключа.
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
Отримати послуги з формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю з 07.11.2018 неможливо
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 07.11.2018 набрав чинності Закон України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155).
Пунктом 2 ст. 22 Закону № 2155 встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.
Отже, з 07.11.2018 отримати послуги з формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю (у тому числі посвідченою нотаріально) неможливо.
З початку року підприємці Дніпропетровщини отримали понад 2,3 тис. ліцензій на право торгівлі алкоголем та тютюном
З січня по лютий 2019 року суб'єктам господарювання Дніпропетровської області видано 2369 ліцензій, з них 1222 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 1147 – тютюновими виробами.
Разом з тим, за два місяці поточного року призупинено дію 416 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 401 ліцензію, в тому числі - 18 за порушення законодавства в частини продажу алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
З початку 2019 року проведено 55 фактичних перевірок, в ході яких виявлено 67 порушень законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, з яких: 31 - торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій, 27 - торгівля алкогольними напоями за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін, 6 - торгівля алкогольними напоями на розлив, 2 - торгівля тютюновими виробами за цінами вищими від встановлених виробником або імпортером, 1 - торгівля тютюновими виробами поштучно. Загальна сума фінансових санкцій складає 864,6 тис. гривень.
Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено лекцію для рієлтерів
У рамках Меморандуму щодо заснування школи рієлтерів «Новая волна» та Курсу навчання «Управління ріелторською діяльністю» днями у приміщенні Університету імені Альфреда Нобеля фахівцем управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено лекцію, на якій розглянуті питання здійснення рієлтерської діяльності.
Мета проведення лекції – ознайомлення суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерів), з нормами податкового законодавства України, відповідно до яких проводиться рієлтерська діяльність.
Рієлтерів ознайомлено з умовами обрання систем оподаткування, реєстрації платниками ПДВ та укладання трудових договорів з найманими працівниками.
Також на лекції розглянуті питання щодо порядку подання звітності, сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та відповідальності за порушення податкового законодавства.
Під час лекції слухачі отримали важливу і корисну інформацію.
Наприкінці заходу відбувся конструктивний діалог між його учасниками, під час якого аудиторія отримала фахові відповіді на актуальні питання.
Як можна отримати інформацію про свої доходи не виходячи з дому
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що фізичні особи можуть отримати довідку про свої доходи в Електронному кабінеті платника, дотримуючись наступної покрокової інструкції:
- Зайдіть на головну сторінку Електронного кабінету платника(ЕКП) (через веб-портал ДФС України: http://sfs.gov.ua/ або набравши в адресному рядку браузеру: http://cabinet.sfs.gov.ua).
2.Увійдіть в особистий кабінет з використанням електронного цифрового підпису, який можна отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (безкоштовно — в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України.
- Для входу в Особистий кабінет оберіть особистий електронний ключ.
- У нижньому полі введіть пароль для ключа та натисніть кнопку«Увійти». Якщо ключ дійсний, на екрані з’явиться напис «Ключ зчитано».
- Після ідентифікації оберіть розділ «Заяви, запити для отримання інформації».
- В даному розділі оберіть «Запит про суми виплачених доходів з ДРФО – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб…»
- У формі Запиту заповніть всі реквізити.
8.Підпишіть запит та надішліть його.
9.Оберіть спосіб отримання відповіді.
За результатами обробки запиту до особистого електронного кабінету платника податків надходить «Відповідь про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків», яку можна переглянути, перейшовши за вкладкою «Вхідні документи».
З проблемними питаннями щодо користування Електронним кабінетом платника можна звертатись за телефоном 0800 501007 або писати на поштову скриньку Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Впроваджено мобільні додатки ЗІР
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС України постійно вдосконалює сервіси, орієнтуючись на сучасні технології, за допомогою яких надаються інформаційно-довідкові послуги фізичним та юридичним особам.
Одним із інформаційних сервісів ДФС є Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі – ЗІР).
Мета функціонування ЗІР:
- забезпечення громадськості оперативною, достовірною та повною інформацією;
- уникнення неоднозначного трактування законодавства;
- досягнення зростання рівня довіри до ДФС з боку суспільства.
Шановні платники податків, запрошуємо вас відвідати основну версію ЗІР та завантажити його мобільні додатки, які відтепер працюють на базі Android та IOS.
Мобільні додатки перебувають у тестовій експлуатації. Пропозиції та зауваження щодо їх функціонування можна надіслати на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
У 2018 році платники задекларували 97,55 млрд грн. податку на прибуток
За результатами 2018 року платники подали майже 304 тис. декларацій з податку на прибуток. До сплати задекларовано 97,55 млрд грн. Це на 17%, або на 14,2 млрд грн більше, ніж у 2017 році. Тоді цей показник складав 83,3 млрд гривень.
Зокрема, за IV квартал минулого року було нараховано 30,0 млрд грн податку на прибуток (без НАК «Нафтогаз України»). Це на 18%, або на 4,6 млрд грн. перевищило суму нарахувань IV кварталу 2017 року.
Найбільші суми нарахувань за останній квартал 2018 року задекларовано платниками Офісу великих платників та м. Києва. Так, платниками, які обслуговуються в Офісі великих платників, задекларовано до сплати 63,7% від загальної суми податку на прибуток, що складає майже 20,8 млрд грн, у ГУ у м.Києві – 15,2%, або майже 5 млрд грн.
Загальна сума отриманих суб’єктами господарювання доходів за 2018 рік склала майже 9,5 трлн грн. Це на 1,3 трлн грн більше, ніж в 2017 році. При цьому по Україні спостерігається адекватний темп росту податку при рості доходів. Так, при темпі росту доходів 116,2% темпи росту податку складають 117%.
За матеріалами внутрішньої безпеки ДФС розпочато 37 кримінальних проваджень
За січень-лютий 2019 року підрозділами ГУВБ вжито низку організаційних і практичних заходів, спрямованих на упередження, виявлення та припинення правопорушень у сфері службової діяльності працівників ДФС.
Зокрема, за фактами вчинення посадовими особами органів доходів і зборів корупційних та інших злочинів у сфері службової діяльності, органами досудового розслідування розпочато 49 кримінальних проваджень, з них 37 – за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки.
У ході розслідування кримінальних проваджень, розпочатих за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки, працівникам органів Державної фіскальної служби України оголошено 12 повідомлень про підозру у вчиненні злочинів, одну особу судом вже визнано винною у скоєнні злочинів.
Впродовж звітного періоду за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції складено та направлено до суду 15 адміністративних протоколів про скоєння корупційних правопорушень або пов’язаних з корупцією, за якими одну особу визнано винною у вчиненні адміністративних правопорушень.
Для упередження правопорушень у сфері службової діяльності та порушень трудової дисципліни з боку працівників органів доходів і зборів, підрозділами ГУВБ активізовано профілактичну роботу у розрізі як внутрішніх, так і зовнішніх комунікацій.
Так, з метою забезпечення відкритого доступу громадськості до інформації про антикорупційні заходи, що вживаються Державною фіскальною службою України, на єдиному веб-порталі відомства розміщена інформація про викриті корупційні правопорушення з боку співробітників.
За два місяці 2019 року до бюджету надійшло 40 млрд грн ЄСВ
У січні-лютому 2019 року Державною фіскальною службою України забезпечено надходження 40 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Цей показник перевищує суму сплати єдиного внеску за січень минулого року на 23,9%, або на 7,7 млрд гривень.
У лютому 2019 року було забезпечено 20,9 млрд грн ЄСВ, що на 22%, або на 3,8 млрд грн. більше лютого 2018 року.
Нагадаємо, що протягом 2018 року ДФС забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 228 млрд гривень.
ДФС й надалі контролюватиме дотримання податкового законодавства при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам з метою виконання покладених завдань із забезпечення реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальних допомог.
ДФС надано розстрочення ПДВ при ввезенні обладнання на загальну суму 7,7 млн євро та 1,4 млн дол. США
Державною фіскальною службою України станом на 1 березня 2019 року прийнято 82 рішення про надання платникам розстрочення податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України на загальну суму 7,7 млн євро та 1,4 млн дол. США.
З них по 46 заявкам рішення прийнято митницями за погодженням з ДФС, оскільки сума податку, заявлена до розстрочення, становить понад 1 млн грн.
Найбільшу суму розстрочки надано Київською митницею ДФС – 1,3 млн євро та 712,5 тис. дол. США, Харківською митницею ДФС – 2,1 млн євро та Хмельницькою митницею ДФС – 1,3 млн євро та 185,5 тис. дол. США (у валюті контракту).
Здійснено 69 митних оформлень імпорту обладнання із застосуванням отриманих рішень з розстроченням сплати ПДВ на суму 246,5 млн грн.
Розстрочення надано при ввезенні обладнання для власного виробництва підприємствами легкої промисловості, металообробної промисловості, харчової промисловості, будівельної галузі, медичного обладнання.
Загалом станом на 1 березня 2019 року платниками до митниць ДФС подано 194 заяви про надання розстрочення по сплаті ПДВ. Митницями розглянуто 185 заяв, з яких по 65 надано відмову через недотримання обов’язкових вимог, зокрема, через наявність податкового боргу у підприємств, відсутність інформації про предмет або суму контракту.
38 заяв відкликано платниками або прийнято рішення щодо митного оформлення з повною сплатою ПДВ.
Наразі на розгляді у митницях ДФС знаходяться ще 9 заяв.
Нагадаємо, що 01 січня 2018 року набрав чинності Закон України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон № 2245).
Відповідно до Закону № 2245 підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» доповнено п. 65 про те, що тимчасово (до 1 січня 2020 року) контролюючий орган за заявою платника податку надає розстрочення (рівними частинами) сплати податку на додану вартість на термін, зазначений у заяві платника податку, але не більше 24 календарних місяців, без нарахування процентів, пені та штрафів, визначених Податковим кодексом України, при ввезенні на митну територію України з поміщенням в митний режим імпорту обладнання та комплектуючих, що класифікується за визначеними у цьому пункті товарними підкатегоріями згідно з УКТ ЗЕД.
Порядок надання розстрочення сплати податку на додану вартість та застосування забезпечення виконання зобов’язань під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України затверджено постановою Кабінет Міністрів України від 07 лютого 2018 р. № 85.
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Про відмову від спрощеної системи оподаткування
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України повідомила, що платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ), з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (п. 298.2 ст. 298 ПКУ).
Відповідно до п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 ПКУ для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.
Подати заяву про відмову з 01 квітня 2019 року від спрощеної системи платник єдиного податку може до 21 березня 2019 року.
Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання подає до відповідного контролюючого органу заяву (таку ж, як і для переходу на спрощену систему оподаткування) про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – заява) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675 «Про затвердження форми свідоцтва платника єдиного податку та порядку видачі свідоцтва, форми та порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та форми розрахунку доходу за попередній календарний рік», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за № 1536/20274. У заяві, зокрема, зазначається дата відмови від застосування спрощеної системи оподаткування та причини такої відмови.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/370846.html
Оприлюднено Довідник показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/325490.html розміщено інформацію про нормативну грошову оцінку земель (за даними офіційного веб-сайту Держгеокадастру) – Довідник показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (станом на 01.01.2019).
Основними завданнями створення Довідника показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є:
► систематизація актуальної інформації про рік останнього проведення нормативної грошової оцінки земель кожного населеного пункту України та його середню (базову) вартість, дату та номер рішення місцевої ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, розрахункову площу та чисельність населення, кошторисну вартість робіт, значення регіональних та зональних коефіцієнтів оцінки;
► забезпечення розробників технічної документації із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів матеріалами для аналізу результатів оцінки населених пунктів, визначення співвідношення отриманих результатів по землях однотипних груп населених пунктів у різних регіонах країни, що дозволить підвищити якість виконання робіт з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, унеможливить штучне заниження або завищення такої оцінки;
► забезпечення аналізу та прогнозування органами місцевого самоврядування економічного ефекту застосування нормативної грошової оцінки залежно від року її проведення в частині наповнення місцевих бюджетів;
► стимулювання своєчасного оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів відповідно до вимог ст. 18 Закону України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1378);
► забезпечення відкритості результатів нормативної грошової оцінки земель населених пунктів для широкого загалу.
Слід зазначити, що проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів регулюється Законом № 1378. Обов’язковість проведення нормативної грошової оцінки земель передбачено ст. 13 Закону № 1378, а періодичність її проведення – щонайменш один раз на 5 – 7 років (повторна нормативна грошова оцінка) – ст. 18 Закону № 1378.
У 2013 році в Україні на 100 % завершено проведення нормативної грошової оцінки земель усіх населених пунктів відповідно до ст. 13 Закону № 1378.
Зміни в оподаткуванні податком на прибуток у 2019 році
ДФС України листом від 11.03.2019 № 7785/7/99-99-15-02-01-17 (далі – Лист № 7785) повідомила про зміни в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, внесені до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628), які набули чинності 01 січня 2019 року.
Законом № 2628, зокрема:
► доповнено та уточнено поняття, визначені ст. 14 ПКУ.
Так, п. 14.1 ст. 14 ПКУ доповнено новими підпунктами, а саме:
- п.п. 14.1.1², яким введено поняття «актив з права користування – визнаний орендарем згідно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності (далі – МСФЗ) актив, який представляє право орендаря використовувати базовий актив протягом строку оренди»;
- п.п. 14.1.125¹, яким визначено поняття «норматив витрат на виплати страховим посередникам – гранично допустима величина будь-яких виплат (винагород) страховим посередникам та іншим особам за надані послуги щодо укладання (пролонгації) договорів страхування, встановлена для цілей Кодексу за методикою, визначеною уповноваженим органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».
У п.п. 14.1.45 п. 14.1 ст. 14 ПКУ уточнено поняття деривативу.
Також Законом № 2628:
► уточнено умови включення юридичних осіб до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
► ст. 138 ПКУ доповнено новим п. 138.4 та передбачено, що вимоги підпунктів 138.1 – 138.3 ст. 138 ПКУ, якими визначені різниці для коригування фінансового результату до оподаткування та порядок розрахунку амортизації, не застосовуються до операцій з активами з права користування за договорами оренди;
► уточнено вартісний показник для застосування визначених ПКУ мінімально допустимих строків корисного використання, встановлений для основних засобів 4 групи, який складає понад 6 000 гривень замість раніше визначеного у розмірі 2 500 гривень (п.п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ);
► внесено зміни при визначенні різниць, які виникають при здійсненні фінансових операцій;
► подовжено застосування прискореної амортизації для основних засобів, введених в експлуатацію в межах одного з податкових (звітних) періодів з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року (оновлено п. 43 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Більш детальніше про зміни в оподаткуванні податком на прибуток підприємств у 2019 році – у Листі № 7785, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73283.html
Митний режим реімпорту: оподаткування операцій ПДВ
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ на те, що у митний режим реімпорту можуть бути поміщені товари, які були поміщені у митний режим експорту (остаточного вивезення) і повертаються особі, яка їх експортувала, у зв’язку з невиконанням (неналежним виконанням) умов зовнішньоекономічного договору, згідно з яким ці товари поміщувалися у режим експорту, або з інших обставин, що перешкоджають виконанню цього договору, якщо ці товари:
а) повертаються на митну територію України у строк, що не перевищує шести місяців з дати вивезення їх за межі цієї території у митному режимі експорту;
б) перебувають у такому самому стані, в якому вони оформлені у митний режим експорту, крім природних змін їх якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування, зберігання та використання (експлуатації), внаслідок якого були виявлені недоліки, що спричинили реімпорт товарів.
Норми визначені п. 3 частини другої ст. 78 Митного кодексу України (далі – МКУ).
Відповідно до п. 206.3 ст. 206 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) операції із ввезення товарів у митному режимі реімпорту звільняються від оподаткування ПДВ, крім операцій із ввезення відповідно до п. 3 частини другої ст. 78 МКУ, що оподатковуються ПДВ за ставкою, визначеною п.п. 194.1.1 п. 194.1 ст. 194 ПКУ.
Фізична особа продала протягом року гараж та житловий будинок: оподаткування доходу ПДФО
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що оподаткування операцій з продажу об’єктів нерухомого майна регламентується ст. 172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Дохід, отриманий платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника ПДФО понад три роки, не оподатковується.
Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.
Норми передбачені п. 172.1 ст. 172 ПКУ.
Дохід, отриманий платником ПДФО від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст. 172 ПКУ, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1 ст. 172 ПКУ, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ, а саме: 5 % (п. 172.2 ст. 172 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, оподаткування доходу від продажу житлового будинку здійснюється за нормами п. 172.1 ст. 172 ПКУ незалежно від того, що протягом звітного року відбувся продаж гаража.
Отже, у разі продажу платником ПДФО протягом звітного податкового року одного гаража та одного житлового будинку дохід, отриманий від продажу гаража, оподатковується згідно із п. 172.2 ст. 172 ПКУ за ставкою 5 %, а оподаткування доходу, отриманого від продажу житлового будинку залежить від терміну перебування такого майна у власності платника ПДФО.
Якщо житловий будинок перебуває у власності платника ПДФО понад три роки, то дохід від продажу такого будинку не оподатковується, а якщо менше трьох років – то дохід від такого продажу оподатковується за ставкою 5 %.
Дніпропетровська митниця ДФС інформує
Відповідно до наказу ДФС від 10.01.2019 №14, завершується перехідний етап переведення підприємств на обслуговування через «Єдиний рахунок» ДФС.
На даний час у митниці відкриті та діють по два рахунки 3734: окремо для зарахування коштів підприємств та громадян.
3 18 березня 2019 року сплата та зарахування коштів у вигляді авансових платежів (передоплати) підприємств на депозитні рахунки 3734, відкриті в Головному управлінні Казначейства у м. Києві на ім'я митниць ДФС, припиняються шляхом блокування Казначейством можливості надходження коштів на такі рахунки.
До 16 квітня 2019 року залишки коштів на Рахунках митниць підприємства можуть використовувати для сплати митних та інших платежів під час митного оформлення.
З 16 квітня 2019 року можливості списання коштів з депозитних Рахунків митниць при митному оформленні товарів підприємств не буде. Залишки коштів підприємств на рахунках митниць підлягатимуть поверненню.
Повернення підприємствам коштів авансових платежів будуть здійснюватися протягом 1095 днів з дня внесення таких коштів на рахунок відповідно до Порядку повернення, затвердженого наказом Мінфіну від 18.07.2017 № 643 «Про затвердження Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення» (зі змінами).
Реквізити депозитного рахунку 3734, відкритого на ім’я ДФС (єдиний рахунок) для зарахування авансових платежів (передоплати) підприємств:
Рахунок: 37341039292197
Банк отримувача: ДКСУ (Держказначейство)
МФО банку: 899998
Отримувач: ДФС України
ЄРДПОУ: 39292197
Разом з тим, депозитні рахунки 3734, відкриті в Головному управлінні Казначейства у м. Києві на ім’я Дніпропетровської митниці ДФС, для зарахування авансових платежів (передоплати), що вносяться громадянами, будуть використовуватись у звичайному режимі.
Реквізити рахунків для зарахування авансових платежів громадян (оформлення транспортних засобів):
Рахунок: 37343111020026
Банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві
МФО банку: 820019
Отримувач: Дніпропетровська митниця ДФС
ЄРДПОУ: 39421732
Реквізити рахунків для зарахування платежів громадян (поштові відправлення та ін):
Рахунок: 26032840132175
Банк отримувача: ПАТ АБ «УРГАЗБАНК»
МФО банку: 320478
Отримувач: Дніпропетровська митниця ДФС
ЄРДПОУ: 39421732
Інформація для митних брокерів та магазинів безмитної торгівлі
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 22.02.2019 набрали чинності накази Міністерства фінансів України від 26.12.2018 № 1142 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 21.01.2019 за № 70/33041 (далі – Наказ № 1142) та від 19.12.2018 № 1052 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 08 червня 2012 року № 692», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.01.2019 за № 68/33039 (далі – Наказ № 1052).
Вищезазначені накази розроблено відповідно до глави 58 «Загальні положення щодо здійснення органами доходів і зборів контролю за окремими видами діяльності підприємств» та ст. 407 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI із змінами та доповненнями, п. 16 Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 року № 364 із змінами.
Наказом № 1142 внесено зміни до форми заяви про надання/переоформлення дозволу на провадження митної брокерської діяльності та форми заяви про анулювання/зупинення дії дозволу на провадження митної брокерської діяльності, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 04.08.2015 № 693, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.08.2015 за № 1036/27481 із змінами.
Наказом № 1052 внесено зміни до Порядку подання та розгляду заяв, надання, зупинення дії, анулювання дозволів на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.06.2012 № 692, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.06.2012 за № 1080/21392 із змінами.
Накази № 1142 та № 1052 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 22.02.2019 № 15.
З 2019 року встановлено нові ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що для суб’єктів господарювання ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – рентна плата) установлюються у відсотках від вартості товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) (п. 252.20 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Розміри ставок рентної плати встановлено п. 252.20 ст. 252 ПКУ.
Рентна плата для прісних підземних вод, які видобуваються платниками, зазначеними у п.п. 252.1.5 п. 252.1 ст. 252 ПКУ, застосовується за ставками, визначеними у п.п. 255.5.2 п. 255.5 ст. 255 ПКУ.
Слід зазначити, що платниками рентної плати є землевласники та землекористувачі, крім суб’єктів підприємництва, які відповідно до законодавства відносяться до фермерських господарств, – громадяни України, іноземці та особи без громадянства, що в межах наданих їм земельних ділянок, розмір яких перевищує норми, передбачені ст. 121 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями, видобувають прісні підземні води із застосуванням електричних пристроїв у обсязі понад 13 кубічних метрів на особу в місяць (за показниками лічильників) (п.п. 252.1.5 п. 252.1 ст. 252 ПКУ).
З 1 січня 2019 року Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесені зміни до п. 252.20 ст. 252 ПКУ, зокрема:
► з 1 січня 2019 року до 31 грудня 2019 року (включно) до ставки рентної плати за користування надрами для видобування залізної руди застосовується коефіцієнт 1,1;
► універсалізовано розміри ставок рентної плати для видобування нафти та газового конденсату, що видобуваються з покладів:
- до 5 000 метрів, – 31 відс. вартості (фактична ціна – середня ціна одного бареля нафти «Urals», перерахована у гривні за тонну за курсом Національного банку України станом на 1 число місяця, що настає за податковим (звітним) періодом, визначена за інформацією міжнародного агентства (котирування UralsMediterranean та UralsRotterdam) обсягів видобутої нафти та газового конденсату;
- понад 5 000 метрів, – 16 відс. вартості (фактичної ціни) обсягів видобутої нафти та газового конденсату.
Об’єкт та база оподаткування екологічним податком за викиди двоокису вуглецю
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що об’єктом та базою оподаткування екологічним податком (далі – податок), зокрема, є обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (п. 242.1 ст. 242 Податкового кодексу України в (далі – ПКУ)).
При цьому п. 242.4 ст. 242 ПКУ встановлено, що база оподаткування податком за викиди двоокису вуглецю за результатами податкового (звітного) року зменшується на обсяг таких викидів у розмірі 500 тонн за рік.
Нагадуємо, що з 01 січня 2019 року ставку податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами з 0,41 грн/тонну підвищено до 10 грн/тонну, тобто збільшено у 24,4 раза.
Деякі особливості обчислення суми податку на нерухомість у разі переходу права власності на об’єкт протягом року
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що за наявності у власності платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі його частки, що перебуває, зокрема у власності фізичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. м (для квартири) та/або 500 кв. м (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, збільшується на 25 000 грн на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку) (п.п. «ґ» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
Отже, у разі переходу права власності на об’єкт житлової нерухомості, в тому числі його частку, від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року сума податку, збільшена на 25 000 грн на рік за загальну площу такого об’єкту (його частки), що перевищує 300 кв. м (для квартири) та/або 500 кв. м (для будинку), обчислюється контролюючими органами для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений будинок, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності за формулою:
(Сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ) + (25 000 грн / 12 х К міс.), де:
К міс. – кількість місяців володіння об’єктом житлової нерухомості.
Податок на прибуток підприємств: порядок сплати
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств (далі – податок) визначено ст. 137 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною ст. 136 ПКУ, від бази оподаткування, визначеної згідно зі ст. 135 ПКУ (п. 137.1 ст. 137 ПКУ).
Податковими (звітними) періодами для податку, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком (п. 137.4 ст. 137 ПКУ).
Пунктом 137.5 ст. 137 ПКУ встановлено, що річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку:
а) платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;
б) виробників сільськогосподарської продукції;
в) платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Крім того, п. 137.8 ст. 137 ПКУ визначено, що платники податку на дохід – суб’єкти, які здійснюють випуск та проведення лотерей, щоквартально сплачують податок на дохід у порядку і в строки, які встановлені для квартального податкового (звітного) періоду з поданням податкової декларації з податку на прибуток.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10-ти календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.
Задекларували доходи – своєчасно сплатіть податкові зобов’язання!
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2018 року, під час якої певні категорії фізичних осіб зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за 2018 рік та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) і військового збору.
Громадяни зобов’язані включити суму отриманих протягом 2018 року доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати до 01 травня 2019 року річну податкову Декларацію за наслідками звітного 2018 року, а також нарахувати і сплатити до 01 серпня 2019 року ПДФО та військовий збір з таких доходів .
Норми визначені ст. 179 Податкового кодексу України.
Про подання декларації суб’єктом господарювання, який має спеціальний дозвіл, але не здійснював видобуток корисних копалин
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – платники Рентної плати) визначено суб’єктів господарювання, які набули права користування об’єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі – спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) у межах зазначених у таких спеціальних дозволах об’єктах (ділянках) надр (п.п. 252.1.1 п. 252.1 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
При цьому податкові декларації з Рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин подаються її платником починаючи з календарного кварталу, що настає за кварталом, в якому такий платник отримав або переоформив спеціальний дозвіл (п.п. 252.23 п. 252 ПКУ).
Неподання або несвоєчасне подання платником податкової декларації тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п. 120.1 ст. 120 ПКУ).
До уваги суб’єктів ЗЕД!
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності (далі – ЗЕД), що 07 лютого 2019 року введено в дію Закон України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (далі – Закон № 2473), згідно з частиною другою ст. 16 якого втрачають чинність, зокрема, Декрет Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» із змінами (далі – Декрет КМУ № 15-93); Указ Президента України від 27 червня 1999 року № 734/99 «Про врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства» (далі – Указ Президента України № 734).
Водночас відповідно до п. 8 ст. 16 Закону № 2473 уповноважені установи, суб’єкти валютних операцій, які до дня введення в дію Закону № 2473 порушили вимоги Декрету КМУ № 15-93, Указу Президента України № 734 та (або) нормативно-правових актів Національного банку України з питань валютного регулювання та контролю, несуть відповідальність, передбачену законодавством України, що діяло на день вчинення таких порушень.
При цьому, суб’єктами валютних операцій згідно з п.п. 10 п. 1 ст. 1 Закону № 2473 є резиденти та (або) нерезиденти, які здійснюють валютні операції.
Резидентами, зокрема, є юридичні особи та інші суб’єкти господарювання з місцезнаходженням на території України, які здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України (п.п. «в» п.п. 9 п. 1 ст. 1 Закону № 2473).
Порядок оподаткування спадщини (подарунку), отриманої фізичною особою – нерезидентом від фізичної особи – резидента
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що об’єкти дарування, зазначені у п. 174.1 ст. 174 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), подаровані платнику податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими цим розділом для оподаткування спадщини (п. 174.6 ст. 174 ПКУ).
Об’єкти спадщини оподатковуються за ставкою, визначеною в п. 167.1 ст. 167 ПКУ, для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем – нерезидентом від спадкодавця – резидента (п.п. 174.2.3 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).
Ставка ПДФО становить 18 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 – 167.5 ст. 167 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику ПДФО у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (п. 167.1 ст. 167 ПКУ).
Пунктом 174.3 ст.174 ПКУ передбачено, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, крім спадкоємців –нерезидентів, які зобов’язані сплатити ПДФО до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО, а також іншими спадкоємцями – резидентами, які сплатили ПДФО до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини оподатковується за ставкою ПДФО 18 відсотків.
Повернення товару правонаступником юрособи, яка реорганізувалася шляхом злиття: ПДВ-наслідки
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ на наступне.
Пунктами 3 та 6 ст. 4 розділу І Закону України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями визначено, що у разі злиття юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутвореної юридичної особи та державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. Припинення вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. У разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр), щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.
Враховуючи те, що товари повертаються не юридичною особою – отримувачем таких товарів, а її правонаступником – новим суб’єктом господарювання та новим платником ПДВ, то підстави для коригування податкових зобов’язань у постачальника відсутні.
Операція з повернення товарів правонаступником для цілей оподаткування ПДВ розглядається як операція з постачання товарів, яка відповідно до п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України є об’єктом оподаткування ПДВ. За результатами здійснення такої операції особа, яка повертає товар (правонаступник) зобов’язана нарахувати податкові зобов’язання, скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За своєчасно не нарахований ЄСВ до платників застосовуються штрафи
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) до 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 5 відс. зазначеної суми, а після 01 січня 2015 року – 10 відс. зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відс. суми донарахованого ЄСВ (п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449)).
Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми ЄСВ, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу доходів і зборів або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми.
Якщо за результатами перевірки виявлено в окремих місяцях суми донарахованого (своєчасно не обчисленого) ЄСВ, то за кожне таке донарахування (кожний місяць) відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями накладається штраф у порядку та розмірах, визначених у абзацах четвертому – сьомому п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
Для дотримання вимог щодо максимального розміру (50 відс.) штрафу:
► визначається сукупно сума донарахувань за всіма звітними періодами, в яких вони виявлені;
► визначається сукупно сума штрафу за всіма звітними періодами, в яких виявлені донарахування та за якими нараховано такі штрафи;
► здійснюється обрахування максимального розміру штрафу від сукупної суми донарахувань та порівнюється із фактично нарахованою сумою штрафів, визначеною сукупно за всі звітні періоди, в яких донараховано суми єдиного внеску.
До сплати визначаються суми штрафів, що не перевищують максимального їх розміру, визначеного п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого ЄСВ за формою згідно з додатком 13 до Інструкції № 449.
Підставою для прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника ЄСВ.
Нікопольське управління запрошує громадян задекларувати доходи, отримані у 2018 році!
З початку 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року.
Звертаємо вашу увагу, що податкова декларація за 2018 рік подається до 1 травня 2019 року. Щодо права на податкову знижку, то скористатися ним зможуть громадяни упродовж усього 2019 року.
Шановні громадяни! Сумлінно виконуйте свій громадянський обов’язок та своєчасно подавайте декларації. Радимо, не відкладайте подачу декларацій на останній день.
Нова форма декларації з податку на нерухоме майно
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 15.11.2018 № 897 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», затверджено нову форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Наказ набирає чинності 18.01.2019 (з дати опублікування у Офіційному віснику України, 2019, № 5).
Основною метою внесення змін до форми Декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10 квітня 2015 року №408, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2015 року за № 479/26924, є врегулювання питання щодо визначення податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по об’єктах як житлової, так і нежитлової нерухомості та забезпечення зручності суб’єктам господарювання уточнювати свої податкові зобов’язання.
Крім цього Декларація має такі новації:
1.Запровадження у процедурі справляння Податку єдиних державних норм шляхом використання офіційно затверджених класифікаторів.
На сьогодні чинною Декларацією передбачено застосування умовних ознак типів нерухомості (від 1 до 9), що не відповідає даним реєстраційних документів. В умовах здійснення заходів щодо автоматизації та спрощення процедури справляння податків і зборів вважаємо за необхідне надати платникам можливість зазначати у деклараціях коди нерухомості згідно з реєстраційними документами, що також сприятиме прозорості податкової звітності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» забезпечено єдиний підхід до встановлення органами місцевого самоврядування податкових ставок Податку відповідно до класифікатора будівель та споруд згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженим наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 17 серпня 2000 року № 507.
Запровадження у формі Декларації єдиного підходу до визначення типів нерухомості спростить користування рішеннями органів місцевого самоврядування при складанні Декларації, сприятиме прозорості контролю за правильністю виконання цих рішень як з боку органів місцевого самоврядування, так і з боку контролюючих органів.
- Декларацією передбачено, що до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об'єктів оподаткування подається одна Декларація. У разі існування об’єктів нерухомості, що знаходяться на території адміністративно-територіальних одиниць, які відповідають різним кодам органів місцевого самоврядування за КОАТУУ, але ці адміністративно - територіальні одиниці обслуговуються одним контролюючим органом, Декларація подається з кількома додатками відповідного типу (на сьогодні Декларації надаються окремо по кожній адміністративно-територіальній одиниці).
Нова форма Декларації сприятиме скороченню кількості податкової звітності: Декларація надається одна, а кількість додатків залежить від кількості органів місцевого самоврядування, на території адміністративно - територіальних одиниць яких розташовані об’єкти нерухомого майна.
Електронна форма Декларації розміщена на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці «Електронна звітність > Платникам податків про електронну звітність > Інформаційно-аналітичне забезпечення > Реєстр форм електронних документів» та найближчим часом очікується доопрацювання інформаційних систем ДФС для приймання та обробки такої форми.
Враховуючи зазначене, ДФС рекомендує платникам Податку декларувати свої податкові зобов’язання у 2019 році за новою формою Декларації.
Можливі варіанти подання декларації про майновий стан і доходи
З 1 січня 2019 року стартувала кампанія декларування доходів отриманих громадянами платниками податків у 2018 році, під час якої окремі категорії фізичних осіб зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан та доходи (далі – податкова декларація) за 2018 рік та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Податкова декларація подається в податкову інспекцію за місцем проживання (реєстрації).
Згідно п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податків зобов’язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання, а при поданні в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години 02 травня2019 року.
Терміни сплати єдиного податку у 2019 році
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що терміни сплати єдиного податку визначено ст.295 Податкового кодексу України.
Для підприємців І та ІІ груп визначено граничний термін сплати єдиного податку - нe пізніше 20 числа поточного місяця. При цьому, якщо 20 число припадає на вихідний або святковий день, - сплатити єдиний податок необхідно у попередній робочий день.
Таким чином, у 2019 році передбачено такі терміни сплати єдиного податку за кожен конкретний місяць: 20 березня, 19 квітня, 20 травня, 20 червня, 19 липня, 20 серпня, 20 вересня, 18 жовтня, 20 листопада, 20 грудня.
Для підприємців та підприємств ІІІ групи строк сплати єдиного податку настає протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал. У 2019 році: за I квартал - 20 травня, за IІ квартал - 19 серпня, за IІІ квартал - 19 листопада, за IV квартал - 19 лютого 2020 року.
Порядок обчислення ЄСВ підприємцями загальної системи оподаткування
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
ЄСВ визначається у розмірі 22 відс. до визначеної бази нарахування ЄСВ.
ФОП на загальній системі оподаткування зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
Нагадуємо, що п. 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування для доходів, отриманих від провадження господарської діяльності, є чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається відповідно до п.177.2 ст.177 ПКУ, згідно з яким чистим оподатковуваним доходом є різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.
Шановні підприємці, якщо обсяг доходу перевищив 1 млн. грн. - придбайте касовий апарат
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), платники єдиного податку – фізичні особи, обсяг доходу яких у календарному році перевищив суму 1 млн. грн., повинні застосовувати касові апарати. Застосування касових апаратів розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, і продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта господарювання платником єдиного податку.
Для фізичної особи - підприємця - платника єдиного податку доходом є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду у грошовій (готівковій та/або безготівковій), матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п.292.3 ПКУ.
Водночас, у разі здійснення розрахунків за реалізовані товари (надані послуги) лише у безготівковій формі шляхом перерахування покупцем коштів з поточного рахунка на поточний рахунок фізичної особи підприємця або внесення покупцем коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточний рахунок фізичної особи підприємця, потреби у використанні касових апаратів не виникає.
Слід зазначити, що відповідно до п.296.10 ПКУ платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, мають використовувати касові апарати незалежно від обсягу отриманого доходу.
Сектор організаційного забезпечення